יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

12) יום של מקדשים מרשימים, מסורת סינית וגם טבע... טיול לחלק המערבי של הטריטוריות החדשות

תקציר: היום נבקר בחלק המערבי של "הטריטוריות החדשות", כולל ביקור במקדשים היפהפיים של Tsuen Wan, שמורת הטבע ומרכז המבקרים Hong Kong Wetland Park ו"מסלול המסורת" Ping Shan Heritage Trail, העובר דרך מבנים היסטוריים מעניינים בני מאות שנים...

בשעת בוקר נשים את פעמינו ל Tsuen Wan, עיר שינה מודרנית אשר, כמו רבים מהפרברים החדשים באזור, החלה את דרכה מכפר דייגים עתיק שהשתרע לחופיו של "מחסה הטייפונים" (Typhoon shelter) הסמוך.

ההגעה לכאן היא עניין של מה בכך: קו הרכבת התחתית Tsuen Wan Line (המסומן אדום) יוצא מתחנת MTR-Central ועובר דרך התחנות לאורכו של Nathan Road (כולל Tsim-sha-Tsui ו Mong Kok) לפני שהוא מגיע לכאן.

מתחנת MTR-Tsuen Wan לוקחים את יציאה B-1, חוצים עם גשר הולכי-רגל מעל הכביש ובקצהו יורדים לצד שמאל ואחרי כמה צעדים פונים ימינה לרחוב Chung On Street ושוב ימינה, לרחוב Shiu Wo Street, עליו נמצאת התחנה של מיניבוס ירוק (GMB) מס' 81, אתו נוסעים למקדש Yuen Yuen Institute (בסינית 圓玄學院 ).

המקדש, השוכן על גבעה למרגלותיו של הגבוה בהרי הונג קונג, הינו בית התפילה היחיד בעיר המשרת את שלושת הדתות הסיניות : בודהיזם, טאואיזם וקונפוציואיזם. הוא משתרע על פני מתחם גדול, הכולל שפע של מבנים סיניים מרהיבים... שערים מסוגננים, ביתני "פביליון" והמון פסלים, אך גולת הכותרת של המקום היא הפגודה הגדולה, הבנויה (פחות או יותר) לפי הדגם של פגודת "טְייֵנְטָאן" (מקדש השמיים) בבייג'ינג.

מכאן, פוסעים כמה צעדים במורד רחוב Lo Wai Road ומגיעים למנזר The Western Monastery, הנחשב לפחות מתוייר משכנו המפורסם, אך בהחלט אינו פחות יפה... כאן תוכלו לתפוס קצת שקט ושלווה ולהכיר מעט את חיי הנזירים...

שני המקדשים/מנזרים פתוחים כל יום, מ 8:30 בבוקר עד 5 אחה"צ והכניסה חופשית.

מכאן לוקחים מונית למקדש Chuk Lam Sim Yuen (בסינית竹林禪院 ). מתחם המקדשים המרשים הזה נבנה כבר בסוף שנות העשרים על מדרונותיה של גבעה רמה, מכוסה בשיחי במבוק, אשר העניקו למקום את שמו ("מנזר יער הבמבוק", או Bamboo Forest Monastery באנגלית).

היכלות התפילה בנויים בסגנון מסורתי ומקושטים כמיטב המסורת עם חפצי אמנות ועבודות יד סיניות, אך האטרקציה המרכזית כאן הם פסלי הבודהא המוזהבים הכי גדולים בהונג קונג...

פתוח כל יום, מתשע בבוקר ועד חמש אחה"צ והכניסה חופשית
.

מכאן אנו ממשיכים ליעד הבא שלנו, שמורת הביצות של הונג קונג (Hong Kong Wetland Park): מהמקדש אפשר לקחת מיניבוס גג-ירוק (GMB) מס' 85 לרחוב Tai Ho Road הסמוך לתחנת MTR-Tsuen Wan ולהמשיך משם ברגל לתחנה הנקראת Tsuen Wan West Station, אך הרבה יותר פרקטי לקחת מונית לתחנת Tsuen Wan West Station (בסינית 荃灣西站) וממנה לקחת את הרכבת לתחנת Tin Shui Wai, ממנה נעבור לקו 705 של הרכבת הקלה (Light Rail) וניסע אתו לתחנת הרכבת הקלה Wetland Park Station, עוברים מעל המסילה עם גשר להולכי רגל ובצידו השני יורדים לצד ימין והולכים שתיים – שלוש דקות, עד שרואים את הכניסה לפארק משמאל.

הפארק שוכן בקצה של שמורת Mai Po Marshes הנחשבת בתור אחד מהמקומות הטובים בעולם לצפייה בציפורים נודדות (אך לא פשוט לבקר בה) ומשלב נופים של ביצה ושטחים מוצפים, עם צמחיית מנגרוב וצמחי מים ועולם חי הכולל סרטני בוץ, חרקים שונים ומשונים וכמובן... ציפורים, ציפורים ושוב ציפורים... (המקום עשוי להזכיר לכם מעט את שמורת החולה...)

גשרוני עץ ארוכים מובילים את המבקרים דרך הביצות ויש גם "מסתרים" מהם ניתן לצפות בציפורים מבלי להבהיל אותן.

מרכז המבקרים הענק משמש כמוזיאון המציג את כל הנושא של ביצות ו"שטחים מוצפים" בעולם ואת המערכות האקולוגיות המתפתחות סביבן ופשוט תענוג לבקר בו.

השמורה ומרכז המבקרים פתוחים כל יום, מעשר בבוקר עד חמש אחה"צ. סגור בימי שלישי (חוץ מימי שלישי החלים בחופשים וחגים).

לחץ כאן לאתר של Hong Kong Wetland Park, כולל שעות פתיחה, מידע על כרטיסים ועוד...

חוזרים עם הרכבת הקלה לתחנת Tin Shui Wai וממנה נצא לסיור רגלי לאורכו של "שביל המסורת פינג שאן" (Ping Shan Heritage Trail).

מסלול המורשת, המהווה את אחד מאתרי החובה של הטריטוריות החדשות, מתפתל לאורך כקילומטר, דרך מקבץ של מבנים היסטוריים שנבנו ע"י בני שבט Tang בתקופות שונות. זהו מסלול הליכה קל מאוד ולאורכו יש שילוט ברמה סבירה, כך שאין צורך לסיים קורס גששים על מנת לסיימו (וליתר בטחון גם צרפתי לכם מפה של המסלול)

נקודת ההתחלה שלנו היא הפגודה בת שש מאות השנים הסמוכה לתחנת הרכבת (Tsui Sing Lau Pagoda) מכאן, חוזרים מעט והולכים לאורך התחנה, פונים שמאלה והולכים לאורך תעלת המים (התעלה מימינכם). חולפים על פני המזבח הקטן שנבנה לכבודו של אל האדמה She Kung והכפר מוקף החומה Sheung Cheung Wai ודרך מקדש Yeung Hau Temple הקטנטן אל שני היכלי ההנצחה (Ancestral Halls): Tang ו Yu Kiu. פונים לסמטה צרה בה נמצא חדר הלמידה Kun Ting Study Hall והלאה למקדש Hung Shing temple שנבנה במאה ה 18 ולסופו של המסלול, שם ניצבת על ראש הגבעה תחנת משטרה בריטית שנבנתה ב 1899, שופצה וכיום היא משמשת כמוזיאון קטן למבקרים במסלול, בו ניתן ללמוד על ההיסטוריה של חמולת Tang (מומלץ מאוד לבקר שם לפני שמסיימים את המסלול ורצים הלאה).

הליכה קצרה לאורכו של Ping Ha Road תביא אתכם אל תחנת הרכבת הפרברית הקלה Ping Shan Light Rail Station ממנה ניתן לקחת את קו 610 ו 614 ו 615 ו 761P לתחנת Yuen Long וממנה, עם קו West Rail Line (המסומן סגול) אל תחנת East Tsim sha Tsui המחוברת לתחנת MTR-Tsim sha Tsui וממנה ניתן להגיע לאן שרוצים.
.

כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה