יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

20) יום של טבע, ים ואוכל טוב בחצי האי Sai Kung Peninsula

היום נטייל אל אחד מהאזורים הירוקים יותר של הונג קונג, הלא הוא חצי האי Sai Kung ומפרץ Port Shelter Bay זרוע האיים שלחופיו הוא משתרע, הגורמים למטייל לשכוח לחלוטין כי הוא נמצא במרחק של קילומטרים ספורים מאחת הערים הסואנות בעולם...

השכם בבוקר ניסע למקום בשם Pak Tam Chung (בסינית 北潭涌 ), שם נמצאת הכניסה לשמורות הטבע של Sai Kung ולידה מרכז המבקרים Sai Kung Country Park Visitor Centre, חניון פיקניקים, קמפינג ונקודת מוצא לשבילי הליכה.

בתור התחלה, ניסע עם הרכבת התחתית לתחנת Diamond Hill וממסוף האוטובוסים הצמוד אליה ניקח את אוטובוס מס' 92 של KMB ל Sai Kung. איך שנגיע לעיירה Sai Kung לוקחים מיניבוס גג-ירוק (GMB) מס' 7 או 9, או אוטובוס מס' 94 של KMB ל Pak Tam Chung

מרכז המבקרים (Sai Kung Country Park Visitor Centre) נמצא בכניסה לשמורות הטבע של חצי האי סאי-קונג ומתפקד כמוזיאון קטן המציג את החי והטבע בשמורות ומספק למבקרים מידע פרקטי לגבי מסלולי ההליכה. רצוי לערוך ביקור קצר במקום (מה גם שהוא די מעניין) לפני שממשיכים ל"מוזיאון הפתוח" ולמסלולי ההליכה.
.

במרחק כמה דקות הליכה ממרכז המבקרים, בערך במקום בו מתחיל שביל ההליכה Pak Tam Chung Nature Trail נמצא כפר נטוש מן המאה ה19 אשר הפך ל"מוזיאון פתוח" בשם Sheung Yiu Folk Museum ובו תוכלו לראות כיצד חיו בני ה Hakka בימים עברו, כולל כלי עבודה אותנטיים ועוד מיצגים מעניינים... מומלץ מאוד לבקר כאן : פתוח כל יום, חוץ מימי שלישי, כריסמס, יום השנה החדשה וראש השנה הסינית, מתשע בבוקר עד ארבע אחר הצהריים.

למידע נוסף, בקרו באתר האינטרנט שלהם (קטן, אבל מספק).

מכאן ממשיכים למסלולי ההליכה : מי שלא ממש רוצה להתאמץ, יכול להסתפק במסלולי המשפחות המקסימים שבסביבת מרכז המבקרים ומי שרוצה קצת ללכת ולהזיע מוזמן לעלות על שביל MacLehose Trail, המתחיל ממש כאן (מדובר על מקבילה הונג קונגית ל"שביל ישראל" שלנו) ולצעוד לאורך הקטע הראשון שלו אל חופיו של מאגר המים הגדול בהונג קונג, הלא הוא High-Island Reservoir... ליד הסכר של המאגר, במרחק לא רב ממרכז המבקרים, יש מרכז לספורט ימי, בו ניתן לשכור גלשני רוח, סירות או קיאקים ולידו פארק אסטרונומי קטן ומעניין (המופעל על ידי מוזיאון החלל ב Tsim sha Tsui).

המעוניינים בהליכה קצת יותר רצינית יכולים להמשיך מכאן הלאה, לאורכו של שביל MacLehose Trail, להקיף את המאגר ולהגיע עד מפרץ Long Ke Wan והחוף היפהפה שלו (נחשב לאחד מהחופים היפים בהונג קונג), שם תוכלו להרגיש ממש "רחוקים מהציוויליזציה"... רצועת החוף החולית של מפרץ Long Ke מתאימה מאוד למי שמחפש קצת שקט ושלווה אך אל תצפו ליותר מידי פינוקים כמו רשתות הגנה מכרישים, מציל או קיוסק מסודר... למען האמת אל תצפו לכלום חוץ מכמה דברים בסיסיים ביותר אותם תוכלו למצוא בחניון הלילה הסמוך שהוכשר ע"י AFCD (המקבילה ההונג קונגית של קק"ל / רשות שמורות הטבע).

בחזרה ל Pak Tam Chung : אלו מבינכם שמעדיפים משהו פחות מאמץ יכולים ללכת לאורכו של אחד ממסלולי המשפחות הקלים היוצאים מסביבת מרכז המבקרים, כדוגמת Sheung Yiu Family Walk או Pak Tam Chung Family Walk. גם Pak Tam Chung Tree Walk נחשב מומלץ (עובר דרך סוגים שונים של עצים האופייניים לחלק זה של העולם, ומכאן שמו...)

מתחנת האוטובוס שליד מרכז המבקרים ניקח מיניבוס גג-ירוק (GMB) מס' 7 או 9, או אוטובוס מס' 94 של KMB וניסע לעיירת החוף Sai Kung, השוכנת מספר קילומטרים מכאן.
.

יורדים במסוף האוטובוסים הסמוך לטיילת של העיירה ומעבירים את אחר הצהריים והערב בכיף... מסעדות ובתי קפה מצוינים הפונים לים, טיולים בסירות "טנקה" מסורתיות בהן נהגו אנשים לגור עד לא מזמן, דיג דיונון וכמובן, טיולים לאיים של מפרץ Port Shelter Bay, אם יש מספיק זמן...

בין המסעדות ובתי הקפה המומלצים ב Sai Kung ניתן למנות את Tung Kee Seafood Restaurant ואת Chuen Kee Seafood Restaurant (שתי מסעדות דגים ותיקות על הטיילת שכבר הפכו ל"מוסדות"...), Jaspa's ו Sauce (שני קפה-מסעדה מעולים השוכנים ב Sha Tsui Path -רחבה פתוחה מצד שמאל של Man nin Street, כשבאים מכיוון הים), וכמובן, את Anthony's Catch : מסעדה איטלקית עם דגש חזק על seafood טרי, הנחשבת לאחת מהטובות בהונג קונג.

בחזרה לעיר : ניתן לקחת את אוטובוס מס' 92 של KMB עד לתחנת הרכבת התחתית MTR-Diamond Hill ולהמשיך משם עם התחתית (כדאי לזכור כי האוטובוס האחרון יוצא מ Sai Kung ב 11:45 בערב) ואפשר לקחת מיניבוס גג-אדום ל Dundas Street ב Mong Kok, 24 שעות ביממה (פתרון מעולה למי שנמצא במלון בצים-שא-צוי, מונג קוק, או חלקים אחרים של Kowloon ומעוניין לבלות ב Sai Kung עד מאוחר...)


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה