יום שישי, 19 בנובמבר 2010

22) יום של מקדשים אותנטיים ומסורת סינית וטבע גם...

תקציר: היום נטייל בחלק המערבי של "הטריטוריות החדשות", תוך שאנו מבקרים בכמה מן המקדשים היפים בהונג קונג והולכים לאורך "מסלול המורשת" העובר בין מבנים היסטוריים שהוקמו לפני מאות שנים על ידי בני השבטים שישבו באזור... נבקר בשמורת Hong Kong Wetland Park בה ניתן להתוודע אל העולם האקולוגי העשיר של סביבת הביצות.
.

את היום נתחיל במקדש Ching Chung Koon השוכן בקצה המערבי של הטריטוריות החדשות, קרוב לעיר Tuen Mun.

במקדש הטאואיסטי המקסים ניתן ליהנות מארכיטקטורה סינית יפה, הכוללת ביתני "פביליון", שערים מעוטרים ועוד, כמו גם מגינון ואדריכלות נוף שגולת הכותרת שלהם היא שפע של עצי בונסאי מיניאטוריים ומסוגננים להפליא.
בתוך המקדש יש לא מעט שכיות חמדה, כמו מנורות סיניות מארמון הקיסר בפקינג ועבודות יד מרהיבות הכוללות ציורים ויצירות קליגרפיה.

פתוח בכל יום משמונה ושלושים בבוקר ועד חמש אחה"צ והכניסה חופשית.

איך מגיעים ? בתור התחלה, מגיעים לתחנת הרכבת (KCR) של East Tsim sha Tsui. אם אתם מגיעים ברכבת התחתית, רדו בתחנת MTR-Tsim sha Tsui ותעברו לתחנה השנייה דרך המעבר התת קרקעי להולכי רגל.

מכאן נוסעים עם הרכבת על קו West Rail Line המסומן סגול לתחנת Siu Hong ומשם לוקחים את הרכבת הקלה – Light Rail (קו 505 או 615P או 615) ונוסעים לתחנת Ching Chung Station הסמוכה למקדש. אין שילוט מכוון למקדש ולכן כדאי לשאול עוברים ושבים ביציאה מהתחנה (שמו של המקדש בסינית הוא 青松觀)

מכאן אנו נוסעים ל Miu Fat Monastery, אחד מהמנזרים הבודהיסטים היפים בהונג קונג, אם לא היפה שבהם. המתחם הגדול מכיל כמה מבנים ולצידו של הבניין הסיני המסורתי, בו אפשר לראות כמה וכמה פסלים מדהימים ביופיים, ניצב כיום מבנה אולטרא-מודרני ענק שקומתו העליונה מדמה את פריחת הלוטוס. יש כאן גם מסעדה המגישה אוכל צמחוני לא רע.

פתוח כל יום, מהבוקר ועד שעות אחר הצהריים המאוחרות והכניסה חופשית.

לוקחים את קו הרכבת הקלה – Light Rail מס' 615 מ Ching Chung Station ל Lam Tei, שם יורדים ועוברים מעל Castle Peak Road עם גשר להולכי רגל, פונים שמאלה והולכים לאורך הכביש כשתיים – שלוש דקות עד שרואים את השער למתחם המקדשים מימינכם.

היעד הבא שלנו היא שמורת הביצות של הונג קונג (Hong Kong Wetland Park): מתחנת Lam Tei לוקחים את קו הרכבת הקלה מס' 751 ל Tin Shui Wai ומשם, עם קו 705 או 706 לתחנת Wetland Park. עוברים מעל המסילה עם גשר להולכי רגל ובצידו השני יורדים לצד ימין והולכים שתיים – שלוש דקות, עד שרואים את הכניסה לפארק משמאל.

הפארק שוכן בקצה של שמורת Mai Po Marshes הנחשבת בתור אחד מהמקומות הטובים בעולם לצפייה בציפורים נודדות (אך לא פשוט לבקר בה) ומשלב נופים של ביצה ושטחים מוצפים, עם צמחיית מנגרוב וצמחי מים ועולם חי הכולל סרטני בוץ, חרקים שונים ומשונים וכמובן... ציפורים, ציפורים ושוב ציפורים... (המקום עשוי להזכיר לכם מעט את שמורת החולה...)

גשרוני עץ ארוכים מובילים את המבקרים דרך הביצות ויש גם "מסתרים" מהם ניתן לצפות בציפורים מבלי להבהיל אותן.

מרכז המבקרים הענק משמש כמוזיאון המציג את כל הנושא של ביצות ו"שטחים מוצפים" בעולם ואת המערכות האקולוגיות המתפתחות סביבן ופשוט תענוג לבקר בו.

השמורה ומרכז המבקרים פתוחים כל יום, מעשר בבוקר עד חמש אחה"צ. סגור בימי שלישי (חוץ מימי שלישי החלים בחופשים וחגים). למידע נוסף, כדאי לבקר באתר שלהם 

חוזרים עם הרכבת הקלה לתחנת Tin Shui Wai וממנה נצא לסיור רגלי לאורכו של "שביל המסורת פינג שאן" (Ping Shan Heritage Trail).

מסלול המורשת, המהווה את אחד מאתרי החובה של הטריטוריות החדשות, מתפתל לאורך כקילומטר, דרך מקבץ של מבנים היסטוריים שנבנו ע"י בני שבט Tang בתקופות שונות. זהו מסלול הליכה קל מאוד ולאורכו יש שילוט ברמה סבירה, כך שאין צורך לסיים קורס גששים על מנת לסיימו (וליתר בטחון גם צרפתי לכם מפה של המסלול)

נקודת ההתחלה שלנו היא הפגודה בת שש מאות השנים הסמוכה לתחנת הרכבת (Tsui Sing Lau Pagoda) מכאן, חוזרים מעט והולכים לאורך התחנה, פונים שמאלה והולכים לאורך תעלת המים (התעלה מימינכם). חולפים על פני המזבח הקטן שנבנה לכבודו של אל האדמה She Kung והכפר מוקף החומה Sheung Cheung Wai ודרך מקדש Yeung Hau Temple הקטנטן אל שני היכלי ההנצחה (Ancestral Halls): Tang ו Yu Kiu. פונים לסמטה צרה בה נמצא חדר הלמידה Kun Ting Study Hall והלאה למקדש Hung Shing temple שנבנה במאה ה 18 ולסופו של המסלול, שם ניצבת על ראש הגבעה תחנת משטרה בריטית שנבנתה ב 1899, שופצה וכיום היא משמשת כמוזיאון קטן למבקרים במסלול, בו ניתן ללמוד על ההיסטוריה של חמולת Tang (מומלץ מאוד לבקר שם לפני שמסיימים את המסלול ורצים הלאה).

הליכה קצרה לאורכו של Ping Ha Road תביא אתכם אל תחנת הרכבת הפרברית הקלה Ping Shan Light Rail Station ממנה ניתן לקחת את קו 610 ו 614 ו 615 ו 761P לתחנת Yuen Long וממנה, עם קו West Rail Line (המסומן סגול) אל תחנת East Tsim sha Tsui המחוברת לתחנת MTR-Tsim sha Tsui וממנה ניתן להגיע לאן שרוצים.
.
.

כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה