יום שישי, 19 בנובמבר 2010

24) מקדשים, מסורות סיניות עתיקות, עצים בעלי סגולות וכמובן... גם קניות ואוכל טוב...

תקציר: המסלול שלנו היום עובר דרך אתרים בחלק הצפוני של "הטריטוריות החדשות", כולל אחד ממסלולי המורשת היפים בהונג קונג, דרך "עצי המשאלות" המקודשים, עיירת שוק ישנה המשמרת משהו מהטעם של אותם ימים ומוזיאון הרכבת של הונג קונג.

בשעת בוקר מוקדמת נשים את פעמינו לעיר Fanling אשר בחלקן הצפוני של הטריטוריות החדשות.

את "המסע" נתחיל בתחנת הרכבת (KCR) של East Tsim sha Tsui. אם אתם מגיעים ברכבת התחתית, רדו בתחנת MTR-Tsim sha Tsui ותעברו לתחנה השנייה דרך המעבר התת קרקעי להולכי רגל.
מכאן נוסעים עם הרכבת תחנה אחת ל Hung Hom, שם עוברים לרכבת הנוסעת על קו East Rail Line (המסומן בתכלת) ואיתה נוסעים עד לתחנת Fanling.
הרכבות על קו East Rail Line פועלות כל יום, מ 5:30 בוקר ועד אחת אחר חצות. רכבת יוצאת כל כמה דקות וזמן הנסיעה הוא משהו כמו חצי שעה.
.

יעדנו הראשון להיום הוא המסלול ההיסטורי Lung Yeuk Tau Heritage Trail : זהו מסלול הליכה לא ארוך במיוחד (ובוודאי שלא מפרך), העובר באזור הכפרי של הונג קונג, דרך מקבץ של מבנים היסטוריים מוכרזים, כולל כפרים מוקפי חומה, אולמות הנצחה, כנסיות ישנות ועוד...

המסלול מתחיל מהכפר העתיק Siu Hang Tsuen, אליו ניתן להגיע עם מיניבוס גג-ירוק מס' 56K היוצא מהחניון שמחוץ לתחנת הרכבת של Fanling

את המסלול מסיימים ליד כנסיית Tsung Kyam Church ומכאן אפשר לקחת את מיניבוס מס' 54 או פשוט להמשיך ברגל לתחנת הרכבת של Fanling, כדלקמן: חוצים את הגשרון הקטן מעל התעלה וממשיכים לאורך רחוב Lok Tung Street עד סופו, שם פונים שמאלה ל On Kui Street והולכים לאורכו עד הסוף. ימינה ל Lok Yip Road, שמאלה ל Sha Tau Kok Road וישר (דרך שתי כיכרות) עד לתחנת הרכבת.

מידע נוסף: מפת המסלול

מצידה השני של תחנת Fanling נמצא היעד השני שלנו להיום. מקדש Fung Ying Seen Koon הוא מקדש טאואיסטי יפהפה המשתרע על פני מתחם גדול למדי בראש גבעה הצופה לעיר Fanling ותחנת הרכבת. ארכיטקטורה טאואיסטית עשירה, שפע של קישוטים אמנותיים ועבודות יד וגנים מקסימים מושכים לפה הרבה מבקרים ויש גם מסעדה צמחונית המופעלת על ידי הנזירים ומגישה אוכל טוב במחירים סבירים.

לאחר שסיימנו את הביקור כאן, נמשיך אל אחד מהמקומות הידועים באזור, הלא הם "עצי המשאלות" (Lam Tsuen Wishing Trees).

שני עצי הפיקוס הגדולים הניצבים ליד מקדש Tin Hau בכפר Lam Tsuen נהנים ממוניטין של "מחוללי ניסים"... בעבר היו המוני המבקרים כותבים את בקשותיהם על רצועת נייר ארוכה, אותה הם היו קושרים לתפוז וזורקים על העצים... אם הייתה הרצועה נכרכת סביב אחד הענפים, הייתה זו "סגולה" כי המשאלה תתגשם. לפני כמה שנים קרס ענף גדול ופצע כמה אנשים ומאז הופסקה ההפגזה (לרווחתם של העצים) והבקשות ניתלות על לוח קטן שהוצב במקום. בסמיכות לעצים יש, כאמור, גם מקדש Tin Hau השווה ביקור.

מ Fanling לוקחים את הרכבת לתחנת Tai po Market ומתחנת האוטובוס הסמוכה אליה (הגישה דרך יציאה A-3) לוקחים את אוטובוס 64-P, או 64-K או 65-K של KMB ויורדים בתחנת Fong ma po, הנמצאת ממש מול העצים... (שם המקום בסינית הוא: 林村許願樹 )

נחזור למסוף האוטובוסים שליד תחנת הרכבת של Tai po Market וממנו ניקח מיניבוס ירוק מס' 22-K או מונית למוזיאון הרכבת (Hong Kong Railway Museum), השוכן בתחנה הישנה של העיירה Tai Po ומציג לראווה שלל קטרים וקרונות היסטוריים, לצד אביזרי רכבת נוסטלגיים אחרים.

מפתחו של המוזיאון נמתח רחוב Yan Hing Street הקטן, בו נמצא מרכזה של העיירה ובו מקדש עתיק ל Man Mo ושוק אותנטי, המזכיר אווירה של ימים עברו... מרבית הפעילות מתרחשת ברחוב המקביל, בו נמצא השוק של Fu Shin Street (ממש כמה צעדים מהפתח של מוזיאון הרכבת).

אם יש לכם עוד זמן וכוח, אפשר לקנח את היום עם בילוי ערב ב Sha Tin : לוקחים את הרכבת מ Tai Po Market לתחנת Sha Tin וממנה נכנסים ישירות למרכז הקניות העצום New Town Plaza. הקניון הזה מורכב משני אגפים, המחוברים זה לזה באמצעות גשרים להולכי רגל ומאכלס מאות חנויות מכל הסוגים, החל ברשתות מוכרות וחנויות המתמחות במותגים בינלאומיים וכלה בחנויות מקומיות המותאמות יותר לקהל הצרכנים הסיני אשר מתגורר בפרברים הסמוכים.

במרפסת של מפלס-3 (לא רחוק מהכניסה מתחנת הרכבת) נמצא פארק שעשועים קטן בשם Snoopy's World המוקדש כל כולו לכלבלב החביב וחבורתו (גם המבוגרים שגדלו על הסרטים המצוירים של "סנופי" ייהנו כאן) ובקומה השביעית יש רחבת-פנטהאוז ענקית עם מסעדות ובתי קפה תחת כיפת השמיים ומזרקה מוסיקלית...

ממרכז הקניות אפשר לצאת ישירות לכיכר המקיפה את בניין העירייה (City Art Square) בה מוצגים פסליהם של 19 אמנים בעלי שם עולמי.

פתוח כל יום מעשר בבוקר ועד עשר בערב (המסעדות ובתי הקפה פתוחים גם אחרי).
.
.

כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה