יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

17) יום של מורשת והיסטוריה ב"טריטוריות החדשות" וביקור באחד ממרכזי הקניות והבידור הפופולאריים באזור

תקציר: היום נטייל באתריה של העיר Sha Tin אשר בטריטוריות החדשות... החל ממנזר 10,000 הבודהות, דרך מוזיאון המורשת הנפלא, מקדש צ'ה-קונג, כפר עתיק מוקף חומה וכלה במרכז קניות ובילויים ענק ובילוי ב"עולמו של סנופי"...

את היום נתחיל בתחנת הרכבת (KCR) של East Tsim sha Tsui. אם אתם מגיעים ברכבת התחתית, רדו בתחנת MTR-Tsim sha Tsui ותעברו לתחנה השנייה דרך המעבר התת קרקעי להולכי רגל.

מכאן נוסעים עם הרכבת תחנה אחת ל Hung Hom, שם עוברים לרכבת הנוסעת על קו East Rail Line (המסומן בתכלת) ואיתה נוסעים עד לתחנת Sha Tin.

הרכבות על קו East Rail Line פועלות כל יום, מ 5:30 בוקר ועד אחת אחר חצות. רכבת יוצאת כל כמה דקות וזמן הנסיעה הוא משהו כמו רבע שעה.

היעד הראשון שלנו להיום הוא "מנזר עשרת אלפי הבודהות" (Ten Thousand Buddhas Monastery), אשר נבנה לפני יותר מחמישים שנה על מורדותיה המיוערים של גבעה תלולה הצופה אל העיר, מה שגורם לו להיראות מרוחק מעט, למרות קרבתו הרבה למרכז Sha Tin.

אוסף ענק של למעלה מעשרת אלפים פסלים המנציחים את בודהא בצורותיו וגלגוליו השונים, הוא זה אשר העניק למנזר את שמו... החל מאלפי פסלונים קטנטנים באולם התפילה ועד לפסלים מוזהבים בגודל אדם הניצבים לאורך גרם המדרגות העולה למנזר. שווה לבקר גם בפגודה בת תשע הקומות שמול אולם התפילה המרכזי וליהנות מהנופים המרהיבים הנשקפים ממנה.

לא ממש קל להגיע למנזר, למרות קרבתו לתחנת הרכבת... טיפוס של מאות מדרגות במעלה הגבעה עלול שלא להיות לטעמם של אנשים שונים, אך חווית הביקור במקום מצדיקה את המאמץ : מיציאה B של תחנת הרכבת KCR-Shatin, לוקחים את הרמפה השמאלית, פונים שמאלה ל Pai Tau Street ומתחילים ללכת לאורכו (הגשר העילי והתחנות של המיניבוסים עם הגג הירוק – מימינכם). כעבור דקה או שתיים פונים שמאלה (בין מגרש הספורט והבניין העצום של Grand Central Plaza) וכעבור כמה צעדים פונים ימינה, לרחוב Sheung Wo Che Street. בקצהו של הרחוב הקטנטן ישנו שביל להולכי רגל הפונה שמאלה ומכאן מתחילה העלייה למנזר.
.

מכאן, אנו ממשיכים אל מוזיאון המורשת של הונג קונג (Hong Kong Heritage Museum): חוזרים ליציאה B של תחנת הרכבת ודרכה נכנסים למרכז הקניות הענק New Town Plaza וממנו יוצאים לרחוב Sha Tin Centre Street , פונים ימינה והולכים לאורך הרחוב עד לפארק אשר על גדת הנהר (Riverside park), שם נמצא המוזיאון (בניין עצום על גדת הנהר, עם גגות בסגנון סיני).

לפני שממשיכים: בקומה השביעית של מרכז הקניות New Town Plaza יש רחבת-פנטהאוז ענקית עם מסעדות ובתי קפה תחת כיפת השמיים. אם מתחשק לכם איזו ארוחת בוקר או סתם כוס קפה ועוגה, לפני שממשיכים, זה המקום...

מוזיאון המורשת (Heritage Museum) הוא המוזיאון הגדול ביותר בהונג קונג וכנראה שגם הטוב והמעניין ביותר... כפי שמעיד עליו שמו, מתמקד המוזיאון בתרבות ובמורשת של הונג קונג ובעיקר בזו של אזור "הטריטוריות החדשות" בו התפתחו ישובים של ממש עוד הרבה לפני הכיבוש הבריטי... כפי שניתן לצפות, יש כאן המון מיצגים אינטראקטיביים וססגוניים ההופכים את הביקור לחוויה, גם עבור מי שמוזיאונים אינם כוס התה שלו... החל מגלריה מיוחדת לילדים, עם מגוון פעילויות המספקות תעסוקה לקטנים שבחבורה, דרך מודלים תלת מימדיים של הכפרים בהונג קונג הקדומה, אולם שלם המוקדש לאופרה הסינית (עם תלבושות ותפאורות בומבסטיות) וכלה באוסף האמנות עוצר הנשימה של T.T.Tsui

פתוח כל יום, מעשר בבוקר ועד שש בערב (סגור בימי שלישי, חוץ מימי שלישי החלים בחופשים או חגים).
למידע נוסף ? האתר של המוזיאון (כולל מידע על שעות פתיחה, כרטיסים ותערוכות מתחלפות)

הליכה קצרה תוביל אותנו ממוזיאון המורשת של הונג קונג אל יעדינו הבאים: מקדש Che Kung Temple והכפר מוקף החומה Tsang Tai Uk.

יוצאים מהמוזיאון לטיילת שלאורך הנהר וחוצים אותו עם גשר צר להולכי רגל. מצדו השני של הגשר פונים ימינה והולכים כמה צעדים לכיוון הכביש הראשי (Che Kung Miu Road) ואז רואים, מצד שמאל, ירידה למעבר הולכי רגל אשר יוביל אתכם אל צדו השני של הכביש. פונים ימינה והולכים לאורך הכביש (הכביש מימינכם) עד שרואים את המקדש מצד שמאל (קיר אדום בסגנון סיני, עם שער מעוצב).

מתחם המקדשים נבנה לכבודו של Che Kung : מצביא סיני בזמן "שושלת סונג הדרומית" שהועלה לדרגת קדוש לאחר מותו, בשל המעשים האציליים שעשה בימי חייו... המקדש המודרני נבנה בשנות התשעים בסגנון יפאני וחוץ מהארכיטקטורה המעניינת, יש כאן כמה פסלים מרשימים למדי ועבודות אמנות המצדיקים את הביקור.

מכאן ממשיכים לכפר מוקף החומה Tsang Tai Uk: ביציאה מהמקדש פונים ימינה והולכים לאורכו של Che Kung Miu Road חוצים את הצומת הגדולה (של Lion Rock Tunnel Road) וממשיכים ישר ואז פונים ימינה לרחוב Sha Kok (ליד מגרש הכדורגל) ושוב ימינה כעבור דקה – שתיים (מעבר להולכי רגל דרך הגינה הקטנה – מתחת לגשר הרכבת).

הכפר נבנה ב 1848 ע"י חמולת Tsang Clan וחומותיו העבות בנויות לבנים אפורות ובפינותיהן שרידים של מגדלי שמירה... ישנם אמנם כפרים מבוצרים עתיקים יותר ומרשימים יותר ב"טריטוריות", אך אם אינכם מתכוננים לבקר בהם, כדאי מאוד לערוך סיור קצר בכפר הזה, שהשתמר סך הכול לא רע בכלל...

חוזרים דרך רחוב Sha Kok לצומת, חוצים את הכביש הראשי (Tai Tsung Kiu Road) פונים ימינה והולכים לאורך הטיילת שליד הנהר (כאשר הנהר משמאלכם), כעבור כמה דקות מגיעים לגשר להולכי רגל אתו חוצים את הנהר. עוברים דרך הפארק שלגדתו של הנהר והולכים כמה צעדים אל הבניין האדמדם הגדול של העירייה (Sha Tin Town Hall). את בניין העירייה מקיפה פיאצה הנקראת City Art Square ובה מוצגים פסליהם של 19 אמנים בעלי שם עולמי.
.

מכאן חוזרים למרכז הקניות New Town Plaza, הצמוד לתחנת הרכבת של Sha Tin: מרכז הקניות העצום מורכב משני אגפים, המחוברים זה לזה באמצעות גשרים להולכי רגל ומאכלס מאות חנויות מכל הסוגים, החל ברשתות ידועות וחנויות המתמחות במותגים בינלאומיים וכלה בחנויות מקומיות המותאמות יותר לקהל הצרכנים הסיני אשר מתגורר בפרברים הסמוכים.

במרפסת של מפלס-3 (לא רחוק מהכניסה לתחנת הרכבת) נמצא פארק שעשועים קטן בשם Snoopy's World המוקדש כל כולו לכלבלב החביב וחבורתו (גם המבוגרים שגדלו על הסרטים המצוירים של "סנופי" ייהנו כאן) ובקומה השביעית יש רחבת-פנטהאוז ענקית עם מסעדות ובתי קפה תחת כיפת השמיים ומזרקה מוסיקלית...


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה