יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

19) ארכיטקטורה מדהימה, שחזור של תיבת נוח, ביקור בפסל הבודהא הענק והמנזר שלידו וסיום היום בקניות ואוכל טוב

תקציר: מרכז המבקרים ומרפסת התצפית של Lantau Link מאפשרת למבקרים להתוודע אל אחד מהפרויקטים ההנדסיים הגדולים בעולם, מכאן עוברים לפארק הנושאי "תיבת נוח", בו נמצא שחזור מדויק של התיבה התנ"כית ושפע של אטרקציות לכל המשפחה, ממשיכים בנסיעת רכבל דרך נופים מדהימים אל פסל הבודהא הענק והמנזר שלידו ומקנחים את היום במרכז הקניות Citygate ובארוחת ערב על הים ב Discovery Bay

בשעת בוקר מוקדמת נשים את פעמינו אל מרכז המבקרים ומרפסת התצפית - Lantau Link Visitors Centre

Lantau Link הוא שמה של מערכת הכבישים והגשרים האדירה אשר נבנתה בשנות התשעים, סמוך לסיום השלטון הבריטי בהונג קונג, כחלק מ"פרויקט גן הורדים" (Rose Garden Project) אשר נועד להוכיח לתושבי המטרופולין כי מסירת העיר לסינים אינה "סוף העולם"... (גם נמל התעופה החדש של הונג קונג – אחד מהטובים בעולם – נבנה כחלק מהפרויקט).

את מרכז המבקרים הקימו בנקודה "אסטרטגית" בפינה הצפון-מערבית של האי Tsing-Yi והוא צופה אל גשר Tsing Ma Bridge האדיר (אחד מהגשרים התלויים הגדולים עלי אדמות), כמו גם אל הגשרים והמחלפים האחרים.

במרכז עצמו תוכלו לצפות בסרטון המתעד את הפרויקט וללמוד על המבצע ההנדסי המסובך.
מרכז המבקרים פתוח כל יום (חוץ מימי ד' וכריסמס, יום השנה האזרחית החדשה ויום השנה הסינית החדשה), מעשר בבוקר ועד חמש אחה"צ (עד 6:30 בערב בשבתות וימי א'), אך מרפסת התצפית פתוחה בכל אחד מימות השנה, משבע בבוקר ועד אחרי עשר בערב.

איך מגיעים ? בתור התחלה, עלינו להגיע לתחנת הרכבת התחתית MTR-Tsing Yi (אשר על קו Tung Chung המסומן כתום):
אם אתם מגיעים מ Central או Wan Chai או Admiralty, עליכם להגיע לתחנת MTR-Hong Kong הצמודה לתחנת MTR-Central ולקחת את התחתית משם (יש מעבר הולכי רגל נוח בין שתי התחנות, כך שתוכלו לנסוע ל Central ולעבור רגלית ל MTR-Hong Kong תוך שתיים - שלוש דקות)

אם אתם באים מ Tsim sha Tsui, או Mong Kok או מקומות אחרים ב Kowloon: עלו על קו הרכבת התחתית Tsuen Wan Line (המסומן אדום) מכל אחת מהתחנות לאורך Nathan Road וסעו אתו לתחנת Lai King, שם אתם מחליפים לרכבת הנוסעת על קו Tung Chung Line (המסומן כתום) ונוסעים אתה עד לתחנת Tsing Yi.
מכאן אפשר לקחת את מיניבוס גג-ירוק (GMB) מס' 308M אל מרכז המבקרים, אך אם אין לכם כוח לחכות לו, תוכלו פשוט לקחת מונית מהתחנה, מכיוון שלא מדובר בנסיעה מי-יודע-מה ארוכה ולכן המחיר יהיה נמוך למדי... (יציאה A-1 של התחנה תיקח אתכם לחניון המיניבוסים/מוניות).
.

אנחנו ממשיכים אל הפארק הנושאי "תיבת נוח" - Noah's Ark, השוכן לא הרחק מכאן : חוזרים אל תחנת הרכבת התחתית Tsing Yi וניגשים אל יציאה C, לידה תראו תחנת אוטובוס של Park Island Transport Company, ממנה יוצא אוטובוס לפארק כל 10 דקות, פחות או יותר (לו"ז + מידע ומפת הגעה)

בין אם סיפורי התנ"ך מדברים אליכם ובין אם לאו, כדאי מאוד לבקר בפארק הנושאי הזה, אשר נבנה לפני זמן קצר ע"י מיליארדרים אוונגליסטים סיניים הטוענים כי הם מקווים לקדם באמצעותו ערכים של שלום, אהבת אדם ושמירה על כדור הארץ...

גולת הכותרת היא השחזור המדויק (לכאורה) היחיד בעולם של תיבת נוח התנכ"ית, אשר בוצע לפי המידות הרשומות בספר בראשית, כולל פסלים מרשימים, בגודל אמתי, של כל אותן חיות אשר ליוו את נוח במסעו הימי...

בתוך המרכז יש תערוכות מעניינות בהן תוכלו ללמוד על סיפור המבול ועל נושאים עכשוויים המזכירים אותו, כמו ההתחממות הגלובאלית... הכול בעזרת מסכי נגיעה ומיצגים מרשימים ההופכים את הביקור במקום לחוויה, גם עבור הילדים שבחבורה... יש גם מתחם שבו מתנסים הילדים בכל מיני הרפתקאות הקשורות בחבלים וקשרים (אומגה, גשר חבלים וכיו"ב...) ולמרות שלא בדיוק ברור לי כיצד זה קשור לסיפורו של נוח קשישא, הרי שזה כיף כשלעצמו וזה מה שבאמת משנה...
למידע נוסף, כולל רכישת כרטיסים ושעות פתיחה

שוב חוזרים לתחנת הרכבת Tsing Yi וממנה נוסעים עד התחנה האחרונה, הנמצאת בעיר המודרנית Tung Chung אשר על האי לנטאו (Lantau Island), מרחק קצר מנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג.

יוצאים מתחנת MTR-Tung Chung (יציאה B) וניגשים לתחנת הרכבל של Ngong Ping 360 הסמוכה אליה, מכאן נצא לנסיעה בת 5.7 ק"מ מעל ההרים המיוערים של האי לנטאו, עם תצפית מדהימה לנמל התעופה, בדרכנו אל אחת מהאטרקציות היפות ביותר בהונג קונג, הלא היא פסל הבודהא הענק, מנזר Po Lin Monastery והכפר התיירותי Ngong Ping הצמוד אליהם.

היציאה מתחנת הרכבל העליונה לוקחת אתכם ישר אל רחובו של "הכפר התיירותי" אשר בקצהו מתנוססת הגבעה הרמה עליה יושב הפסל עצום הממדים. מרבית החנויות לאורך הרחוב, כפי שבוודאי ניחשתם, הן לא יותר ממלכודות תיירים, אך יש שניים – שלושה יוצאי דופן שכדאי לדעת עליהם : הראשון הוא מרכז המידע Ngong Ping Nature Centre, מעין מוזיאון קטנטן בו תוכלו לראות כמה מיצגים מעניינים על החי והצומח באי לנטאו. המרכז מוציא גם סיורים רגליים ללא תשלום המכסים את חלקו זה של האי... המקום השני השווה התייחסות הוא בית התה Ngong Ping Tea House הנמצא ממש ליד תחנת הרכבל העליון ומגיש תה סיני מעולה באווירה מקסימה ולפי כל כללי הטקס... אפשר לרכוש כאן גם תערובות משובחות לקחת הביתה וכלי הכנה/הגשה מסוגננים (למרות שקצת יקר...)
.

מנזר Po Lin Monastery אשר בקצה הרחוב, מרחק 5 דקות הליכה מתחנת הרכבל, נבנה בתחילת המאה העשרים על ידי נזירי זן שהגיעו לאי תוך חיפוש אחר פינה מבודדת ושקטה... חוץ מכמה מבנים יפים ופסלים עוד יותר יפים, יש כאן גם מסעדה צמחונית טובה למדי וסבירה במחיריה...

מול הכניסה למנזר עולות 268 מדרגות אל ראש הגבעה עליה מוצב פסל הברונזה הענק של בודהא. הפסל, אשר נבנה בין השנים 1993 – 1990 הוא אחד מפסלי הבודהא הגדולים בעולם. הוא מתנשא לגובה של 34 מטר, שוקל 250 טון ובימים של ראות טובה אפשר לראות אותו אפילו ממקאו... הוא זכה לשם Tian Tan Buddha מפני שהבסיס התלת-שכבתי, דמוי פרח הלוטוס, עליו הוא יושב, מהווה העתק של המזבח המפורסם במקדש השמיים בבייג'ינג (למרות שכמעט כולם קוראים לו פשוט Big Buddha)

יורדים ברכבל חזרה ל Tung Chung:
אם אתם בעניין של שופינג, כדאי מאוד להיכנס ל Citygate Outlets, קניון האאוטלט הראשון (ובשלב זה, היחיד) של הונג קונג, השוכן בצמוד לתחנת ה MTR ומציע ללקוחותיו מחירים מעולים על כ 100 מותגים בינלאומיים מתחומי ההנעלה, ההלבשה והאופנה....

מ Tung Chung ניקח את אוטובוס DB01R ל Discovery Bay: פרבר יוקרתי ומתוכנן להפליא, עם חוף ים מקסים, המאוכלס בעיקר על ידי אירופאים, אוסטרלים ואמריקאים שחיים ועובדים בהונג קונג, כמו גם אנשי צווארון לבן מקומיים...

מבחינתם של התיירים המגיעים לכאן, האטרקציה המרכזית היא מתחם המסעדות ובתי הקפה D-Deck הצופה למפרץ ולנוף המשגע ואשר ממנו ניתן גם לראות את הזיקוקים של "דיסנילנד" הסמוך כל ערב (אם תגיעו עד שבע... )

מרציף המעבורת הסמוך למתחם המסעדות של Discovery Bay ניתן להפליג חזרה ל Central שבמרכז העיר. הקו עובד כמעט 24 שעות ביממה והמעבורות יוצאות כל 30 דקות וגומעות את הדרך בפחות מחצי שעה.
.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה