יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

7) יום של איים, ים, אוכל טוב וקניות גם

תקציר: נטייל באי Lamma, מהכפר Yung Shue Wan ועד לחלקו הדרומי של האי, משם ניקח מעבורת לאברדין שעל חופו הדרומי של האי הונג קונג ונמשיך לעיירת החוף המקסימה Stanley, בה יש שוק ססגוני וטיילת יפהפיה.

את היום נפתח באי לאמה (Lamma Island) השוכן בין חופו הדרומי של האי הונג קונג ולנטאו. האי המיושב בדלילות "עלה על המפה" לפני כעשרים – שלושים שנים, לאחר שהרבה תושבים זרים החיים בהונג קונג (בעיקר אירופאים, אמריקאים ואוסטרלים) גילו אותו והחלו לנהור אליו, מה שהעניק לו שיק קוסמופוליטי המשלב אווירה של כפר דייגים סיני, אי ביוון ועיירת חוף אוסטרלית...

Hong Kong & Kowloon Ferry Ltd (או בקיצור HKKF) מפעילה את קווי המעבורת מ Central ל Yung Shue Wan שבאי לאמה. בתור התחלה עלינו להגיע לרציף מס' 4 ב Central Ferry Pier (רציפי המעבורת) אשר ב Central, על האי הונג קונג :

מי שבא מ Tsim sha Tsui עם מעבורת Star Ferry: יוצאים מבניין הטרמינל, יורדים ימינה במדרגות והולכים שתי דקות לאורך הים עד שמגיעים לרציף 4.

מי שבא עם הרכבת התחתית: מיציאה A של תחנת MTR-Central עם גשר הולכי רגל (Elevated walkway) לכוון הטרמינל של Star Ferry וכשמגיעים לכניסה שלו פונים שמאלה והולכים שתי דקות לאורך הים עד שמגיעים לרציף 4.

מי שבא עם החשמלית (Tramway): יורדים בתחנה 70-W על הפינה של Pedder Street. נכנסים לרחוב Pedder Street, לכיוון הים (הכניסה לרחוב מימין ל DahSing Bank ומשמאל לשלט האותיות הגדול של Giorgio Armani, על הקיר של Chater House) והולכים לאורכו כמה דקות לכוון הטרמינל של Star Ferry. כשמגיעים לכניסה, פונים שמאלה והולכים שתי דקות לאורך הים עד שמגיעים לרציף 4.

נכון לכתיבת שורות אלה, יש יותר משלושים הפלגות כל יום, לכל כיוון, במרווחים של 60 – 15 דקות, בין השעות 6:30 בבוקר ו 12:30 בלילה ומחירו של כרטיס רגיל לכיוון אחד נע סביב HK$ 14.5 לאדם בוגר (HK$ 20 בסופי שבוע) ו HK$ 7.30 לילד עד גיל 12 ומבוגר מעל גיל 65 (HK$ 10 בסופי שבוע).
.

Yung Shue Wan, "הבירה הבלתי מוכרזת" של האי Lamma היא עיירת חוף קטנה הנראית כשייכת יותר לאחד מאיי יוון או איטליה, מאשר להונג קונג הצפופה והעירונית... אין כאן מוזיאונים גדולים או מקדשים עוצרי נשימה, אך יש נוף מקסים, מסעדות ובתי קפה טובים, גם מקומיים וגם מערביים, ואווירה קוסמופוליטית נינוחה ממנה תוכלו ליהנות תוך כדי רכיבה על אופניים או שיטוט רגלי בסמטאות הכפר.

כמו חלק גדול מן המטיילים, גם אנחנו נתחיל את ביקורנו באי מכאן ונמשיך רגלית ל Sok Kwu Wan, בצדו הדרומי של האי, לפני שנפליג הלאה, לכוון אברדין ו"סטנלי". ההליכה אינה קשה במיוחד ותוך כדי אפשר גם לבקר בשני חופים יפים.

שני בתי קפה ב Yung Shue Wan שממש מומלץ לפתוח בהם את הבוקר הם Green Cottage (בית קפה מקסים, עם נוף לים, אוכל מערבי טעים ואווירת סתלבט ממכרת) ו Bookworm Café (בית קפה צמחוני מצוין, עם חנות ספרים, שהפכו זה מכבר ל"מוסד" בנוף האי), אך שווה גם לדעת על Shelly Cake Express (עוגות גבינה מצוינות) ו Tropicana הפופולארי, אצלו תוכלו להתענג על מיצים טבעיים מצוינים ומבחר חטיפים

מסלול ההליכה הפופולארי יוצא מ Yung Shue Wan וחוצה את האי דרומה, עד לכפר Sok Kwu Wan (בסינית 索罟灣) בו נמצא רציף המעבורת השני, כמו גם כמה מסעדות דגים מצוינות ועוד 3 – 2 אטרקציות... המסלול אורך כשעה וחצי – שעתיים של הליכה נינוחה ובדרך עוברים דרך כמה מקומות השווים אזכור, כמו "שמורת צפרדע העצים" (Tree Frogs Reserve), או Herb Land (חווה אורגנית לגידול עשבי מאכל, בה תוכלו להתענג על כמה סוגי תה לא שגרתיים)...

לפני שמגיעים ל Sok Kwu Wan, כדאי לסטות ימינה מהשביל וללכת כמה דקות אל חוף Lo So Shing Beach והכפר הקטן שלידו... מדובר על חוף יותר יפה ו"בתולי" מזה שליד Yung Shue Wan, וגם בו יש שירותי מציל ועוד שירותי חוף...

"מערות הקמיקזה" Kamikaze caves נמצאות ממש לפני Sok Kwu Wan. המערות נחצבו על ידי הכובשים היפאנים בזמן מלחמת העולם ה II כמסתור לחומרי נפץ ואמצעי לוחמה אחרים ומכאן שמן...
.

הכפר Sok Kwu Wan ידוע בעיקר בזכות מסעדות הדגים שלו, המושכות קהל רב (כולל לא מעט תיירים המגיעים לכאן, אוכלים וחוזרים העירה...), אך יש בו גם עוד אטרקציות, כמו המוזיאון הצף Fisherfolk's Village אשר בפירוש שווה ביקור של כמה שעות. כפי שכבר בוודאי הבנתם, הוא בנוי כולו על סירות וממחיש את אורח החיים של דייגי אזור דרום-סין בימים עברו... המבקרים גם יכולים להשתתף בסדנאות המדמות נטילת חלק במלאכות היום-יום...

בין מסעדות הדגים המומלצות ב Sok Kwu Wan ניתן למנות את Tai Yuen, את Wai Kee Seafood Restaurant ואת Rainbow Seafood Restaurant.

הכפר הפצפון Mo Tat Wan שוכן במרחק של חצי שעת הליכה מ Sok Kwu Wan ומציע הרבה שלווה ורוגע, חוף יפהפה, מסלולי הליכה ומסעדה רומנטית מאוד בשם The Bay. יש מכאן שירות מעבורת, כך שלא תצטרכו לחזור ברגל ל Sok Kwu Wan אחרי הבילוי בכפר ובמסעדה.

מכאן נמשיך לעיר אברדין (Aberdeen) אשר על חופו הדרומי של האי הונג קונג.

חברת Chuen Kee Ferry Ltd מפעילה שירות מעבורת מ Sok Kwu Wan, דרך Mo Tat Wan, ל Aberdeen. הקו פועל מ 6 בבוקר ועד 10:10 בערב (מעבורת אחרונה) ומחירו של כרטיס רגיל לכיוון אחד נע סביב HK$ 9.20 לאדם בוגר (HK$ 13.80 בסופי שבוע) ו HK$ 4.60 לילד עד גיל 12 ומבוגר מעל גיל 65 (HK$ 6.90 בסופי שבוע).

לאינפורמציה נוספת, מומלץ לבקר באתר האינטרנט שלהם או להתקשר 2375-7883 / 2982-8225

כשמגיעים לאברדין, חוצים את הכביש הראשי עם גשר להולכי רגל הנמצא ממש ביציאה מרציף המעבורת, פונים ימינה והולכים לאורך הרחוב הראשי עד שתראו משמאלכם את תחנת האוטובוס של קו 73 של Citybus או קו 973 של אותה חברה (התחנה נמצאת ב Aberdeen Main Road מס' 30, ממול הכניסה ל Aberdeen Promenade) ונוסעים לעיירת החוף המקסימה "סטנלי", בה ניתן לבקר בשוק הססגוני, בטיילת היפהפייה שלאורכה נמצאות כמה מסעדות ובארים נהדרים, במקדש Tin Hau הקטן ובבניין ההיסטורי Murray House שהועתק לכאן ממקומו הקודם ב"סנטרל" ומשכן בתוכו את המוזיאון הימי של הונג קונג (שאף הוא שווה ביקור).

נ.ב: אם אתם לא רוצים לחכות לאוטובוס, תוכלו לקחת מונית מרציף המעבורת ב Aberdeen ועד למרכז Stanley (לטיילת או לשוק)... המרחק לא ממש גדול וסביר להניח שהמחיר לא יהרוג אתכם...

יורדים ב Stanley, בתחנה של Stanley Village, ממש במרכז העיירה, על הפינה של Stanley Village Road ו Stanley Beach Road. פוסעים כמה צעדים במורד רחוב Stanley New Street ואתם בשוק.

מהשוק לטיילת זה שתי דקות הליכה, דרך רחוב Stanley Market Road הקטנטן. מגיעים לקצה הרחוב, פונים ימינה והולכים לאורך הטיילת עד Murray House ומקדש Tin Hau העתיק שלידו.

לאורך הטיילת פזורים כמה מסעדות, ברים ובתי קפה נהדרים בהם ניתן ליהנות ממראה המפרץ והבריזה הנעימה. בקצה הטיילת ניצב Murray House – בניין קולוניאלי מרשים שהוקם לפני למעלה ממאה שנים ב Central שבמרכז העיר והועבר לכאן במבצע הנדסי בסוף שנות התשעים, לאחר שעל המגרש שלו הוקם גורד השחקים Bank of China וסכנת חורבן ריחפה מעליו... כיום משכן Murray House את המוזיאון הימי של הונג קונג (קטן, אך מומלץ) וכמה מסעדות לא רעות.

בין המסעדות ובתי הקפה המומלצים ב Stanley ניתן למנות את: King Ludwig Beerhall (אוכל גרמני עשיר ומשובח, המוגש באווירה של מסבאה בווארית ספונת עץ), את Saigon הוייטנאמית ואת Wildfire הידועה בזכות הפיצות הדקות ומאכלי הבשר (שלושתן נמצאות ב Murray House), כמו גם את Lucy's (מוסד גסטרונומי מקומי המגיש אוכל צרפתי וים תיכוני קליל), את Boathouse (קפה ביסטרו נהדר על הטיילת, מול הים) ו Jenny Bakery הקטנטן, ממש ליד השוק, שם תוכלו לנגוס בעוגות לא רעות.
.

מכאן ניתן לשוב למרכז העיר, כדלקמן:
האוטובוסים 6 ו 6-A ו 6-X ו 260 מגיעים ל Central. אוטובוס מס' 6 הוא איטי ביחס לשלושת האחרים, אך הוא נוסע בדרך יפהפייה המצדיקה את "בזבוז הזמן" (זאת בתנאי שעוד יש אור יום ואפשר ליהנות מהדרך).
קו 260 מוריד נוסעים ב Wan Chai (על Gloucester Road), בתחנה מחוץ לקניון Admiralty Centre (צמוד לכניסה לתחנת MTR-Admiralty), מחוץ ל Statue Square ב Central ובתחנה הסופית ב Exchange Square, ממנה ניתן ללכת במהירות לתחנת MTR-Central או לרציף של מעבורת Star Ferry.

שלושת הקווים האחרים מורידים נוסעים לאורכו של Queen's Road East ב Wanchai, כמו גם בתחנה מחוץ ל Pacific Place (דקה הליכה מגשר להולכי רגל, אתו ניתן לחצות את הכביש ולהיכנס לתחנת MTR-Admiralty) ובתחנה הסופית ב Exchange Square, ממנה ניתן ללכת במהירות לתחנת MTR-Central או לרציף של מעבורת Star Ferry.

אוטובוס מס' 973 נוסע מ"סטנלי" ל Tsim-sha-Tsui אך הנסיעה נמשכת המון זמן ונראה שעדיף לקחת את אחד מאוטובוסים לתחנת MTR-Admiralty ולהמשיך משם עם הרכבת התחתית ל Tsim sha Tsui או Mong Kok.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה