יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

8) יום טיול באי Lantau: רכבל Ngong Ping, פסל בודהא הענק, מקדשים, כפרי דייגים, חופים ונופי טבע יפהפיים

תקציר: הטיול ייקח אותנו לאתריו המרכזיים של Lantau Island, הגדול באיי הונג קונג: מעיירת החוף Mui Wo, דרך שמורת הביצות של Pui-O אל כפר הדייגים Tai-O, הידוע בתור "ונציה של הונג קונג", הודות לבתי הכלונסאות שלו, הבנויים מעל תעלות... משם נמשיך למנזר Po Lin Monastery ופסל הבודהא האדיר ונרד ברכבל לעיר המודרנית Tung Chung, בה נמצא קניון האאוטלט הידוע של הונג קונג. נסיים את היום בארוחת ערב מול הים בפרבר היוקרתי Discovery Bay.
.

בשעת בוקר מוקדמת נשים את פעמינו לעיר המודרנית Tung Chung, השוכנת לחופו הצפוני של האי Lantau, במרחק נסיעה קצר מנמל התעופה של הונג קונג ומהווה שער כניסה נוח לטיולים באי ובאתריו.

Tung Chung נמצאת בקצהו של קו הרכבת התחתית Tung Chung Line (המסומן בכתום). אם אתם מגיעים מ Central או Wan Chai או Admiralty, עליכם להגיע לתחנת MTR-Hong Kong הצמודה לתחנת MTR-Central ולקחת את התחתית משם (יש מעבר הולכי רגל נוח בין שתי התחנות, כך שתוכלו לנסוע ל Central ולעבור רגלית ל MTR-Hong Kong תוך שתיים - שלוש דקות)

מי שמגיע עם החשמלית (Tramway): יורדים בתחנה 70-W על הפינה של Pedder Street וממשיכים ללכת דקה – שתיים לאורכו של Des Voeux Road Central, עד שתראו מימינכם כניסה לסמטה להולכי רגל בשם Douglas Street, שם נמצאת כניסה C של תחנת הרכבת התחתית MTR-Hong Kong (משמאל לסניף הגדול של BEA - לא להתבלבל עם תחנת MTR-Central הצמודה אליה, למרות שיש מעבר הולכי רגל נוח בין התחנות, כך שגם אם נכנסתם לתחנה "הלא נכונה", לא קרה אסון...)

אם אתם באים מ Tsim sha Tsui, או Mong Kok או מקומות אחרים ב Kowloon: עלו על קו הרכבת התחתית Tsuen Wan Line (המסומן אדום) מכל אחת מהתחנות לאורך Nathan Road וסעו אתו לתחנת Lai King, שם אתם מחליפים לרכבת הנוסעת על קו Tung Chung Line (המסומן כתום) ונוסעים אתה עד לתחנה האחרונה, בעיר Tung Chung.

הליכה קצרצרה מיציאה B של תחנת הרכבת התחתית ב Tung Chung תביא אתכם אל מסוף האוטובוסים, סמוך לכניסה לתחנת הרכבל של Ngong Ping. מכאן לוקחים את קו 3M ל Mui Wo, עיירת חוף שלווה השוכנת לחופו של מפרץ מקסים בצדו הדרומי של האי. אפשר לאכול כאן ארוחת בוקר קלה אל מול הים, לעשות טיול רגלי קצר ברחובות הכפר ולאורך החוף, או להשכיר זוג אופניים מ Friendly Bike Shop הנמצאים על Mui Wo Ferry Pier Road, מרחק 3 -2 דקות מחניון האוטובוסים ונמל המעבורת. הם פתוחים ששה ימים בשבוע (סוגרים, בדרך כלל, בימי ב' או ג') וישמחו להסביר לכם על מסלולי הרכיבה באזור ואיך להגיע למקומות כמו מפל Silvermine Waterfall, מערת Silvermine Cave בה נהגו לכרות כסף לפני למעלה ממאה שנים ומקדש Man-Mo Temple...

China Bear הוא אחד מהמקומות הפופולאריים ב Mui Wo. הקפה נמצא ליד תחנת האוטובוס והמעבורת ואפשר לשבת בחוץ ולצפות על הרחוב והנוף... האוכל מערבי בעיקר.

מכאן לוקחים את אוטובוס מס' 1 ויורדים ב Pui-O (בסינית 貝澳 - נמצאת 3 – 2 ק"מ מ Mui Wo), שם כדאי לעשות טיול רגלי קצר לחוף היפהפה וכמובן, לשוטט על שבילי הבטון הנמתחים בין שדות האורז, לכוון הכפר ולפגוש את הג'מוסים האחרונים בהונג קונג (כן, כן... מדובר על תאו מים אסיאני, ממש כמו אלה המתרוצצים אצלנו בשמורת החולה). הג'מוסים משוטטים להנאתם גם ברחובות הכפר, מה שהופך את הביקור בו לחוויתי למדי.

אם אינכם מוצאים את המקום, משום מה, תוכלו לנסות להסביר למקומיים כי באתם לראות את ה Buffalo (בסינית 水牛 )

הלאה... לוקחים את אוטובוס מס' 1 וממשיכים בנסיעה עד התחנה האחרונה, הנמצאת בכפר הדייגים Tai-O. הכפר הקטן והמיוחד הזה בנוי על "דלתא" של נחל היוצרת כמה איים ותעלות מים ביניהם, ומשום כך דבק בו הכינוי "ונציה של הונג קונג". זהו אחד המקומות האחרונים בחלק זה של העולם בהם ניתן עדיין לראות בתי Pang uk מסורתיים הבנויים על גבי כלונסאות מעל המים וכפי שבוודאי שיערתם, יש שפע של סירות המשייטות לאורך התעלות ומשמשות מעין "רכב" לאלו המתגוררים על הגדות ...

Tai-O, אשר נוסד לפני כמה מאות שנים על ידי אנשי ה Tanka, המתגוררים בבתי סירות, לא השתנה הרבה גם לאחר שגדודים של תיירים רמסו את סמטאותיו במשך שנים והוא עדיין משמר את אווירת כפר הדייגים השקט, אשר הוציאה לו את שמו... מעצם היותם דייגים, סוגדים אנשי הכפר בעיקר לאלה Tin Hau, הנחשבת לאלה הפופולארית ביותר באזור זה... אך מבין ארבעת המקדשים הקטנים שבמקום, ניתן גם לראות כאלה המוקדשים לאלים אחרים.

עוד אספקט מיוחד של סגנון החיים המסורתי בכפר הינו האופן בו הם ממליחים-מייבשים כמעט כל סוג מאכל... החל מרסק של שרימפסים, דרך פירות ים ודגים מיובשים ועד לחלמונים של ביצי ברווזים.

ברחוב הצר המוליך מתחנת האוטובוס לגשר שמעל התעלה נמצא מעין מוזיאון קטן בשם Tai O Rural Committee Historic and Cultural Showroom ובו תוכלו לראות כמה וכמה מוצגים מעניינים מעברו של הכפר. המקום פתוח בכל יום (חוץ מימי ב') והכניסה חופשית.

Tai O Culture Workshop, מעין מוזיאון פרטי קטן השוכן באחד מרחובות הכפר, הוא פרויקט חייה של Wong Wai-king, ילידת המקום אשר טרחה במשך שנים על שימור מסורותיו של הכפר ועידוד התיירות אליו (בעיקר תיירות אקולוגית). תוכלו לראות כאן מגוון חפצים בהם השתמשו דרי הכפר בימים עברו בחיי היום-יום שלהם (טל' 2985 6118).

אפשר גם לנצל את ההזדמנות ולצאת לשייט... הם נמשכים כ 30 – 25 דקות, לא עולים יותר מידי ומעניקים אפשרות לראות את בתי הכלונסאות מכיוון הים וליהנות מן הנופים המרהיבים לאורך חופיו הדרום-מערביים של האי (בניגוד למה שיספרו לכם, מרבית הסיכויים שלא תראו דולפינים – בשביל זה עדיף לצאת לאחד מטיולי השייט של Hong Kong Dolphinwatch).

כפי שניתן לצפות, מסעדות הדגים פה הן נהדרות ואותנטיות, כך ששווה להישאר לארוחת צהריים.
.

מכאן ניקח את אוטובוס מס' 21 המטפס במעלה ההרים התלולים והמיוערים של Lantau, דרך נוף מרהיב (תתפללו שתהיה ראות טובה) ומגיע לבסוף אל מנזר Po Lin Monastery ופסל הבודהא העצום שלידו.
המנזר Po Lin Monastery נבנה בתחילת המאה העשרים על ידי נזירי זן שהגיעו לאי תוך חיפוש אחר פינה מבודדת ושקטה וחוץ מכמה מבנים יפים ופסלים יפים עוד יותר, יש כאן גם מסעדה צמחונית טובה למדי וסבירה במחיריה...

מול הכניסה למנזר עולות 268 מדרגות אל ראש הגבעה עליה מוצב פסל הברונזה הענק של בודהא. הפסל, אשר נבנה בין השנים 1993 – 1990 הוא אחד מפסלי הבודהא הגדולים בעולם. הוא מתנשא לגובה של 34 מטר, שוקל 250 טון ובימים של ראות טובה אפשר לראות אותו אפילו ממקאו... הוא זכה לשם Tian Tan Buddha מפני שהבסיס התלת-שכבתי, דמוי פרח הלוטוס, עליו הוא יושב, מהווה העתק של המזבח המפורסם במקדש השמיים בבייג'ינג (למרות שכמעט כולם קוראים לו פשוט Big Buddha)

מהרחבה שבכניסה למנזר, למרגלות המדרגות העולות לפסל, הולכים כמה דקות, דרך "הכפר התיירותי Ngong Ping 360", לתחנת הרכבל. כפי שבוודאי ניחשתם, מרבית החנויות לאורך "הכפר התיירותי" מוכרות כל מיני שטויות לתיירים (או ג'אנק פוד), אך יש שניים – שלושה יוצאי דופן שכדאי לדעת עליהם : הראשון הוא מרכז המידע Ngong Ping Nature Centre, מעין מוזיאון קטנטן בו תוכלו לראות כמה מיצגים מעניינים על החי והצומח באי לנטאו. המרכז מוציא גם סיורים רגליים ללא תשלום המכסים את חלקו זה של האי... המקום השני השווה התייחסות הוא בית התה Ngong Ping Tea House הנמצא ממש ליד תחנת הרכבל העליון ומגיש תה סיני מעולה באווירה מקסימה ולפי כל כללי הטקס... אפשר לרכוש כאן גם תערובות משובחות לקחת הביתה וכלי הכנה/הגשה מסוגננים (למרות שקצת יקר...)

נסיעה של כמעט ששה ק"מ ברכבל תיקח אותנו למטה, אל העיר Tung Chung, תוך שאנו חולפים מעל ההרים המיוערים של לנטאו וצופים על נמל התעופה של הונג קונג והים המקיף אותו כמעט מכל עבר.

אם אתם בעניין של שופינג, כדאי מאוד להיכנס ל Citygate Outlets, קניון האאוטלט הראשון (ובשלב זה, היחיד) של הונג קונג, השוכן בצמוד לתחנת ה MTR ומציע ללקוחותיו מחירים מעולים על כ 100 מותגים בינלאומיים מתחומי ההנעלה, ההלבשה והאופנה....
.

מ Tung Chung ניקח את אוטובוס DB01R ל Discovery Bay: פרבר יוקרתי ומתוכנן להפליא, עם חוף ים מקסים, המאוכלס בעיקר על ידי אירופאים, אוסטרלים ואמריקאים שחיים ועובדים בהונג קונג, כמו גם אנשי צווארון לבן מקומיים...

מבחינתם של התיירים המגיעים לכאן, האטרקציה המרכזית היא מתחם המסעדות ובתי הקפה D-Deck הצופה למפרץ ולנוף המשגע ואשר ממנו ניתן גם לראות את הזיקוקים של "דיסנילנד" הסמוך כל ערב (אם תגיעו עד שבע... )

מרציף המעבורת הסמוך למתחם המסעדות של Discovery Bay ניתן להפליג חזרה ל Central שבמרכז העיר. הקו עובד כמעט 24 שעות ביממה והמעבורות יוצאות כל 30 דקות וגומעות את הדרך בפחות מחצי שעה.
.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה