יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

14) יום של מקדשים, תרבות סינית ואתרים מובילים ב"קאולון"

תקציר: נתחיל את היום בשני המקדשים היפהפיים של קאולון, משם נמשיך למוזיאון ההיסטוריה ומוזיאון האמנות ונסגור את היום בסעודת תה מנחה אנגלית קלאסית, במלון "פנינסולה" היוקרתי.

את הבוקר נתחיל במקדש Wong Tai Sin ב Kowloon : אחד המקדשים הססגוניים והפופולאריים בהונג קונג, המשתרע על פני שטח גדול למרגלות "הר סלע האריה" (Lion Rock) ובו שפע של מקדשים קטנים, מזבחות וגנים סיניים מטופחים. המקדש, אשר נודע בזכות סגולתו למלא את משאלותיהם של אלו המבקשים "מכל הלב", מקבל את פניהם של כמה מיליוני מבקרים בשנה... בעיקר בזמן החגים הסיניים, שאז כדאי לחשוב פעמיים לפני שמגיעים לכאן.

המקדש נמצא ליד תחנת MTR-Wong Tai Sin, הנושאת את שמו ופתוח כל יום משבע בבוקר.
מידע נוסף (בעברית), כולל הוראות הגעה מפורטות, ניתן למצוא כאן

נחזור לתחנת הרכבת התחתית ליד המקדש וניסע עוד תחנה אחת, אל MTR-Diamond Hill הנמצאת בסמיכות ליעד הבא שלנו, המנזר הבודהיסטי Chi Lin Nunnery וגני Nan Lian Gardens הסמוכים אליו. זהו, ללא ספק, אחד מהמקומות היפים בהונג קונג... הגנים הסיניים המרהיבים, על בריכות דגי הזהב שבהם, עצי הבונסאי המטופחים, המסלעות היפהפיות והפגודה המוזהבת, מהווים "פתיחה טובה" לפני שניגשים למקדש הצמוד, אשר נבנה בסגנון "שושלת טאנג", ללא כל שימוש במסמרים ומאכלס גם כמה וכמה פסלים יפהפיים ואבזרי פולחן אומנותיים.

הגעה: את תחנת הרכבת התחתית Diamond Hill עוזבים דרך יציאה C-2 ויוצאים החוצה לרחוב, פונים שמאלה והולכים לאורך הקיר של מרכז הקניות עד למעבר החצייה, שם פונים ימינה וחוצים את Sheung Yuen Street והולכים כמה מטרים לאורכו של Fung Tak Road עד המדרגות אשר עולות לגשר הולכי רגל מעל הכביש : מצד שמאל של הגשר נמצאים המנזר והמקדשים ומימינו נמצאים הגנים הסיניים.

מכאן נמשיך ליעד הבא שלנו: המוזיאון להיסטוריה של הונג קונג

נוסעים עם הרכבת התחתית לתחנת MTR-Tsim sha Tsui : לוקחים את יציאה B-2 ל Cameron Road והולכים לאורכו עד הסוף. פונים שמאלה ל Chatham Road South והולכים איזה דקה – שתיים, עד שרואים עלייה לגשר להולכי רגל, עליו חוצים את הכביש ונכנסים למוזיאון.

המוזיאון הנהדר הזה משתרע על פני שמונה גלריות הלוקחות את המבקר ל"מסע בזמן"... החל מהתיישבות האדם הקדמון באזור בו נמצאת הונג קונג כיום, דרך הציוויליזציות הראשונות, השושלות הסיניות ועד לשלטון הבריטי ובנייתה של הונג קונג המודרנית...

המיצגים עשירים ומעניינים למדי וכוללים מסכי נגיעה, דיורמות תלת-ממדיות ומאות פריטים מרהיבים מעברה של העיר, כך שגם מי שמוזיאונים אינם בראש מעיניו בדרך כלל, עשוי למצוא פה עניין רב (בעיקר אם יש לכם איזה שהוא רצון להכיר את "הסיפור" של החלק הזה של העולם...)

המוזיאון פתוח בכל יום, חוץ מיום ג', מעשר בבוקר ועד שש בערב (עד שבע בימי א' וחגים)
למידע נוסף : הוראות הגעה מפורטות (בעברית)
אתר המוזיאון

יוצאים ממוזיאון ההיסטוריה ל Chatham Road South, פונים שמאלה ויורדים לאורך הרחוב לכיוון קו המים. על הפינה של Mody Road עולים עם המדרגות לרחבה/גינה ציבורית הנמצאת על הגג של תחנת האוטובוסים וחוצים אותה לכיוון הטיילת. בקצה הרחבה נמצא גשר להולכי רגל, איתו עוברים מעל Salisbury Road. כשמגיעים לצדו השני של הגשר, ניגשים עד הטיילת שלאורך קו המים, פונים ימינה והולכים מאחורי מלון InterContinental Hong Kong ודרך "שדרת הכוכבים" עד למוזיאון האמנות.

מוזיאון האמנות פתוח כל יום (חוץ מימי חמישי) בין 10:00 ל 18:00 (עד 20:00 בשבתות) ותוכלו להתפעל בו מאוסף של פריטי אמנות סיניים מדהימים ביופיים, הכוללים קליגרפיות, ציורים, פיסול באבני חן ועוד שכיות חמדה שגם מי שאינו מבין באמנות לא יוכל שלא להתרשם מהן.

למידע נוסף :
מידע כללי, כולל הוראות הגעה מפורטות (בעברית)
אתר מוזיאון האמנות של הונג קונג

לאחר הביקור במוזיאון, נחצה את Salisbury Road במעבר התת קרקעי היוצא מליד הכניסה לחנות הכלבו SOGO ונבקר ב"מלון פנינסולה" (Peninsula Hotel), אחד מסמלי היוקרה של הונג קונג. המלון, אשר נבנה לפני יותר משמונים שנה על ידי משפחת כדורי היהודית, הפך שם נרדף לאלגנטיות ופאר ומהווה את אחד מן המקומות היחידים בעיר בהם ניתן עוד לחוש את אווירת ימי הזוהר של הקולוניאליזם הבריטי במזרח הרחוק.
"ארוחת התה האנגלית" (Afternoon Tea), המוגשת בלובי הניאו-קלאסי של המלון כל יום בין שתיים לשבע אחה"צ, היא שם דבר ושווה מאוד לנסות אותה. מומלץ מאוד גם לעלות לקומה ה-28 ולבקר ב Felix: בר-מסעדה אולטרא-מודרני אשר עוצב ע"י פיליפ סטראק, בו תוכלו להתענג על קוקטייל מסוגנן אל מול הנוף (והגברים יוכלו להשתין להנאתם אל מול חלונות ענק הצופים אל העיר...).

לאחר שהתענגתם על "תה מנחה" אנגלי טיפוסי, או לגמתם קוקטייל אל מול הנוף המרהיב ב Felix, כדאי לקפוץ לביקור במרכז הקניות Heritage 1881, השוכן במרחק של כמה פסיעות מהפנינסולה.

ביציאה הראשית מהמלון פונים ימינה והולכים 3 – 2 דקות לאורכו של Salisbury, פונים ימינה ל Canton Road והכניסה למרכז מימינכם. הקניון הזה, אשר נפתח לפני זמן לא רב, מתבסס בעיקר על חנויות יוקרה, אך גם אם אין לכם כוונה להכביד על כרטיס האשראי עם איזה "גוצ'י" או "רולקס", כדאי לבקר פה מכיוון שמדובר על מתחם של מבנים קולוניאליים מרהיבים, אשר נבנו ב 1881 (כפי שמרמז השם) ואכלסו בזמנו את המפקדה של המשטרה הימית של הונג קונג. המבנים שופצו ושוחזרו בטוב טעם, המחזיר להם את זוהרם מימים עברו והשילוב של חנויות היוקרה האלגנטיות רק מוסיף להם כבוד...

"שדרת הכוכבים" (Avenue of Stars) – התשובה של הונג קונג ל"שדרת הכוכבים של הוליווד", שוכנת בחלקה המזרחי של הטיילת של צים-שא-צוי, מרחק כמה דקות הליכה מ"פנינסולה" (וממש בסמוך למוזיאון האמנות) ובה מוצגים לראווה פסלים ולוחות רצפה המנציחים את גיבוריה של בירת תעשיית הסרטים של מזרח אסיה, כולל ברוס לי המיתולוגי, ג'קי צ'אן ועוד רבים וטובים...

"שדרת הכוכבים" והטיילת גם מהווים את נקודת התצפית הטובה ביותר למופע האורקולי "Symphony of Lights" המוצג כל ערב, בדיוק בשעה שמונה, וכולל תצוגה מרהיבה של אורות, קרני לייזר ופירוטכניקה, הבוקעים מגגותיהם של עשרות גורדי שחקים משני עבריו של מיצר Victoria Harbour.

אם אתם לא הרוגים לגמרי, תוכלו להמשיך מכאן לביקור ב"שוק הלילה" (Temple Street Night Market) או לשוק Ladies' Market אשר ב Mong Kok, או לאחד מאזורי הבילוי הרבים, עליהם תוכלו לקרוא בפרק: חיי לילה – מה אפשר לעשות בהונג קונג לאחר רדת החשיכה.