יום רביעי, 17 בנובמבר 2010

3) נופים מרהיבים, רחובות אותנטיים ומלאי אווירה והיסטוריה עשירה

תקציר: מצפה "ויקטוריה פיק" (Victoria Peak), שוק Western Market, הרחובות ההיסטוריים של sheung Wan, גלריות לאמנות סינית ועתיקות ברחוב Hollywood Road, מקדש Man Mo Temple, מוזיאון ההיסטוריה של הונג קונג (Hong Kong Museum of History), מוזיאון האמנות והמופע האורקולי הגדול בעולם.

את הבוקר נתחיל בביקור באחת מהאטרקציות הכי אהובות בהונג קונג, הלא היא "ויקטוריה פיק" (Victoria Peak, או בקיצור The Peak). פסגתו של ההר הגבוה ביותר באי הונג קונג מעניקה מבט פנוראמי מרהיב על המטרופולין ועשרות האיים והמפרצים שמסביבו ולמרות שהנקודה אליה ניתן להגיע עם "רכבת ההרים", או האוטובוס, נמצאת כמאה מטרים מתחת לפסגה עצמה (הסגורה למבקרים), הנוף הנשקף מכאן הוא בפירוש מהיפים בעולם.

מומלץ להגיע ל"ויקטוריה פיק" עם רכבת ההרים המפורסמת (Peak Tram) היוצאת מ Central שבמרכז העיר.

לכתבה בעברית המסבירה בפירוט איך להגיע ל"ויקטוריה פיק", לחצו כאן.

רכבת ההרים מתחילה לפעול בשבע בבוקר כל יום ורצוי להגיע לתחנה איך שיוצאת הרכבת הראשונה, הן בשביל לא לעמוד בתורים (המתחילים להיווצר בשעות מאוחרות יותר) והן (ובעיקר) כדי שנספיק לעשות עוד כמה דברים היום...

כשמגיעים למעלה, אפשר להתענג על ארוחת בוקר קלה במרפסת הפתוחה של Pacific Coffee

הערה : אם אין תנאי ראות טובים – ותרו על הביקור ב"ויקטוריה פיק", התחילו עם המקומות האחרים, ונסו לחזור בערב.

יורדים עם "רכבת ההרים" בחזרה לתחנה התחתונה ופוסעים במורד Garden Road, על גדתו השמאלית, חולפים על פני קתדרלת סנט ג'ון (St. John's Cathedral) ומגיעים לרחבה בכניסה לגורד השחקים Cheung Kong Centre, שם יש מעבר חציה אתו חוצים את Queensway, עד אמצע הכביש ופונים ימינה, לאורך הפסים של החשמלית (Tramway) עד לתחנה הנמצאת דקה – שתיים משם (ממש למרגלותיו של גורד השחקים של Bank of China). מכאן לוקחים את החשמלית לשוק Western Market אשר באזור Sheung Wan
.

המבנה האדוארדיאני המרשים של Western Market, הבולט בנוף בזכות הלבנים החומות-אדמדמות שלו, נבנה בתחילת המאה העשרים ומשכן בתוכו את השוק הוותיק ביותר בעיר שעודנו פעיל. למעשה היה עוד אגף לשוק , שנבנה כבר ב 1858, אך הוא נהרס זה מכבר, ואילו זה שלפנינו הצליח לקבל הכרה של "מבנה לשימור" ולהינצל משיניהם של כרישי הנדל"ן... השוק פתוח בכל יום, מעשר בבוקר עד שבע בערב, וחוץ מחנויות מזכרות סיניות וכמה חנויות בדים לא רעות, יש בו גם בית קפה מצוין בשם Das Gute ומסעדה סינית די פופולארית בשם Grand Stage (למעלה) המגישה גם מבחר מנות דים-סם.

מכאן נצא לשיטוט ברחובות הישנים של רובע Sheung Wan, ממנו התחילה הונג קונג הבריטית להתפתח לפני כמאה ושבעים שנה. אפשר למצוא כאן שפע של חנויות סיניות מסורתיות המוכרות מוצרים "אקזוטיים" למיניהם וגם אם אתם לא מתכוונים לסחוב הביתה סנפירי כריש מיובשים או קיני ציפורים למרק, שווה בהחלט לשוטט באזור במשך שעה קלה ולספוג את האווירה, לפני שממשיכים ל Hollywood Road.

בתור התחלה נבקר בסמטת Man Wa Lane, בה יושבים בעלי מלאכה בדוכנים זעירים ומייצרים Chops ("צ'ופס" הן דיסקיות עשויות אבן, עצם, עץ או חומר טבעי אחר, מהן מייצרים, בעבודת יד, חותמות סיניות מסורתיות).

יוצאים מהשוק ל Morrison Street (היכן שנמצא בית הקפה Das Gute) ופונים שמאלה, לאורך הפסים של החשמלית (Tramway) אל Des Voeux Road Central. כעבור כמה דקות הליכה על המדרכה הימנית של הרחוב, תגיעו לכניסה אל הסמטה - מימין לסניף בנק CITIC Ka Wah Bank

מתוך הסמטה, פונים ימינה ל Wing Lok Street, הידוע יותר בשמו העממי "רחוב הג'ינסנג וקיני הציפורים" (Ginseng and bird's nest Street – על שם הסחורות שבהן התמחו רוכלי הרחוב בימים עברו). בקצה הרחוב, פונים שמאלה ל Des Voeux Road West הידוע בשם "רחוב פירות הים המיובשים" (Dried Seafood Street), שוב שמאלה ל Ko Shing Street, המכונה "רחוב התרופות הטבעיות" (Herbal Medicine Street), ימינה ל Queen Street ושוב ימינה ל Queens Road West, וממנו שמאלה לרחוב הוליווד (Hollywood Road).
.

רחוב הוליווד ההיסטורי היה הדרך הראשונה שנסללה בהונג קונג הבריטית, לפני כ 170 שנים ומכיוון שאתם בוודאי שואלים את עצמכם "מה להוליווד ולהונג קונג ?" אז התשובה היא שאין שום קשר בין הרחוב ובין הפרבר הקליפורני היוקרתי בו מתגוררים מיטב כוכבי הקולנוע... (למען האמת, כשסללו את Hollywood Road, בשנת 1844, "הוליווד" הידועה עוד לא הייתה אפילו בתכנית...) ולמעשה נקרא הרחוב על שם שיח קטן המכונה "הוליווד" שנהג לצמוח באזור, לפני שאדמת הונג קונג עברה להצמיח בניינים ורחובות אספלט...

לאורכו של Hollywood Road נמצאות הגלריות וחנויות המזכרות הטובות בהונג קונג... החל מחנויות קטנטנות, סטייל "אלטע זאכן" המוכרות מזכרות קיטשיות ושמונצעס ועד לגלריות רציניות המוכרות חפצי אמנות סיניים יקרי ערך... אפילו אם אתם לא קונים כלום, כדאי להסתובב ולהסתכל.

שפע של חנויות מזכרות ודוכנים ססגוניים ניתן למצוא גם ב Upper Lascar Row/Cat Street שמתחת לרחוב הוליווד.

מקדש Man Mo Temple, השוכן ב Hollywood Road מס' 126, נבנה בשנת 1847 לכבודם של אל הספרות (Man) ואל המלחמה (Mo), ולמרות שישנם מקדשים הרבה יותר מרשימים ממנו ברחבי הונג קונג, הוא מלא באווירה ובפירוש מצדיק ביקור (בעיקר בזכות אינספור סלילי הקטורת התלויים מהתקרה, אשר ממלאים את החלל בניחוחות ארומטיים חזקים, ומנחות הנייר הקטנות, שאמורות לרצות את נשמות המתים...)

ממש ליד המקדש נמצאת הפינה של "רחוב הסולם" (Ladder Street) הבנוי כולו מדרגות אבן... אפשר לעלות לאורכו אל Bridges Street (מצד ימין, כשעולים), ובהמשכו אל Tai Ping Shan Street, רחוב היסטורי שבו נמצא "מקדש נפטרים" מעניין משנת 1850 (המושג Ancestral Hall מהווה חלק בלתי נפרד מן התרבות הסינית של האזור הזה: מדובר על היכל הנצחה ובו לוחות שעליהם חקוקים שמות הנפטרים של אותה "חמולה").

עוד כמה דקות הליכה לאורכו של Hollywood Road ואנו מגיעים ל SoHo, אחד מאזורי הבילוי הפופולאריים של הונג קונג, אשר בניגוד למקומות כמו Lan Kwai Fong, מתבסס בעיקר על קהל "סולידי" יותר ומציע בתי קפה וברים נחמדים, עם מקומות ישיבה על המדרכה, כמו גם גלריות ומסעדות ביסטרו נהדרות...

מרבית המקומות פזורים לאורכם של הרחובות Elgin (הסתעפות ימינה מהוליווד), Peel (חוצה את הוליווד), Staunton (מעל הוליווד – גישה דרך Elgin) ו Shelley (רחוב מדרגות שלאורכו עוברות "המדרגות הנעות הארוכות בעולם" – אחת מהאטרקציות הידועות בעיר).

לאחר ארוחת צהריים מוקדמת ב SoHo, נמשיך הלאה עוד כמה צעדים לאורכו של Hollywood Road ונגיע אל המתחם בו שכנה מפקדת המשטרה של הונג קונג בימים עברו (Central Police Station) ועוד בניינים קולוניאליים מרשימים, כמו ה Former Central Magistracy (הצופה ל Arbuthnot Road אשר מעבר לפינה) ו "כלא ויקטוריה".

בשעת כתיבת השורות עובר הקומפלקס שחזור ושימור והוא עומד להיפתח לקהל הרחב בקרוב, כמרכז קניות ובילויים

מהקצה של Hollywood Road פונים שמאלה ויורדים במדרגות האבן של רחוב Pottinger. פונים ימינה ל Queen's Road Central (אחרי שחציתם אותו לצד השני) והולכים לאורכו כמה דקות. פונים שמאלה למדרחוב Theatre Lane או לרחוב Pedder Street שאחריו ונכנסים לתחנת MTR-Central, ממנה ניסע עם הרכבת התחתית מתחת לים אל תחנת MTR-Tsim sha Tsui אשר מצדו השני של מיצר "נמל ויקטוריה".

מכאן ניגש ליעד הבא שלנו - מוזיאון ההיסטוריה של הונג קונג (Hong Kong Museum of History) : לוקחים את יציאה B-2 ל Cameron Road והולכים לאורכו עד הסוף. פונים שמאלה ל Chatham Road South והולכים איזה דקה – שתיים, עד שרואים עלייה לגשר להולכי רגל, עליו חוצים את הכביש ונכנסים למוזיאון.

המוזיאון הנהדר הזה משתרע על פני שמונה גלריות הלוקחות את המבקר ל"מסע בזמן"... החל מהתיישבות האדם הקדמון באזור בו נמצאת הונג קונג כיום, דרך הציוויליזציות הראשונות, השושלות הסיניות ועד לשלטון הבריטי ובנייתה של הונג קונג המודרנית...

המיצגים עשירים ומעניינים למדי וכוללים מסכי נגיעה, דיורמות תלת-ממדיות ומאות פריטים מרהיבים מעברה של העיר, כך שגם מי שמוזיאונים אינם בראש מעיניו בדרך כלל, עשוי למצוא פה עניין רב (בעיקר אם יש לכם איזה שהוא רצון להכיר את "הסיפור" של החלק הזה של העולם...)

המוזיאון פתוח בכל יום, חוץ מיום ג', מעשר בבוקר ועד שש בערב (עד שבע בימי א' וחגים)

למידע נוסף :
הוראות הגעה מפורטות (בעברית)
אתר המוזיאון

יוצאים ממוזיאון ההיסטוריה ל Chatham Road South, פונים שמאלה ויורדים לאורך הרחוב לכיוון קו המים. על הפינה של Mody Road עולים עם המדרגות לרחבה/גינה ציבורית הנמצאת על הגג של תחנת האוטובוסים וחוצים אותה לכיוון הטיילת. בקצה הרחבה נמצא גשר להולכי רגל, איתו עוברים מעל Salisbury Road. כשמגיעים לצדו השני של הגשר, ניגשים עד הטיילת שלאורך קו המים, פונים ימינה והולכים מאחורי מלון InterContinental Hong Kong ודרך "שדרת הכוכבים" עד למוזיאון האמנות.

מוזיאון האמנות פתוח כל יום (חוץ מימי חמישי) בין 10:00 ל 18:00 (עד 20:00 בשבתות) ותוכלו להתפעל בו מאוסף של פריטי אמנות סיניים מדהימים ביופיים, הכוללים קליגרפיות, ציורים, פיסול באבני חן ועוד שכיות חמדה שגם מי שאינו מבין באמנות לא יוכל שלא להתרשם מהן.

למידע נוסף :
מידע כללי, כולל הוראות הגעה מפורטות (בעברית)
אתר מוזיאון האמנות של הונג קונג

לאחר הביקור במוזיאון, אפשר לקפוץ ללובי של מלון אינטרקונטיננטל הסמוך, להתרווח בניחותא אל מול מסך הזכוכית הענק, דרכו נשקף נופם של "נמל ויקטוריה" וקו הרקיע העירוני המדהים של הונג קונג ולהתענג על "ארוחת תה" מעולה, או קוקטייל שקיעה רומנטי. מכאן גם תוכלו לצפות בנחת במופע האורקולי "Symphony of Lights" המוצג כל ערב, בדיוק בשעה שמונה, וכולל תצוגה מרהיבה של אורות, קרני לייזר ופירוטכניקה, הבוקעים מגגותיהם של עשרות גורדי שחקים משני עבריו של מיצר Victoria Harbour.
.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה