יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

5) ויקטוריה פיק, נסיעה ברכבל לפסל בודהא הענק ותה אנגלי קלאסי ב"פנינסולה"

תקציר: מצפה "ויקטוריה פיק" (Victoria Peak), בניין HSBC, נסיעה ברכבל Ngong Ping ביקור בפסל הבודהא הענק ומקדש Po Lin Monastery הסמוך אליו ולקינוח, "סעודת תה" אנגלית קלאסית במלון פנינסולה האריסטוקרטי.

את הבוקר נתחיל בביקור באחת מהאטרקציות הכי אהובות בהונג קונג, הלא היא "ויקטוריה פיק" (Victoria Peak, או בקיצור The Peak). פסגתו של ההר הגבוה ביותר באי הונג קונג מעניקה מבט פנוראמי מרהיב על המטרופולין ועשרות האיים והמפרצים שמסביבו ולמרות שהנקודה אליה ניתן להגיע עם "רכבת ההרים", או האוטובוס, נמצאת כמאה מטרים מתחת לפסגה עצמה (הסגורה למבקרים), הנוף הנשקף מכאן הוא בפירוש מהיפים בעולם.

מומלץ להגיע ל"ויקטוריה פיק" עם רכבת ההרים המפורסמת (Peak Tram) היוצאת מ Central שבמרכז העיר.

לכתבה בעברית המסבירה בפירוט איך להגיע ל"ויקטוריה פיק", לחצו כאן.

רכבת ההרים מתחילה לפעול בשבע בבוקר כל יום ורצוי להגיע לתחנה איך שיוצאת הרכבת הראשונה, הן בשביל לא לעמוד בתורים (המתחילים להיווצר בשעות מאוחרות יותר) והן (ובעיקר) כדי שנספיק לעשות עוד כמה דברים היום...

כשמגיעים למעלה, אפשר להתענג על ארוחת בוקר קלה במרפסת הפתוחה של Pacific Coffee

הערה : אם אין תנאי ראות טובים – ותרו על הביקור ב"ויקטוריה פיק", התחילו עם המקומות האחרים, ונסו לחזור בערב.

יורדים עם "רכבת ההרים" בחזרה לתחנה התחתונה ופוסעים במורד Garden Road, על גדתו השמאלית, חולפים על פני קתדרלת סנט ג'ון (St. John's Cathedral) ופונים שמאלה ל Queen's Road חוצים את הכביש ועוברים דרך הלובי של בניין HSBC, שתוכנן על ידי הארכיטקט העולמי נורמן פוסטר ונחשב לבניין היקר ביותר בעולם בעת פתיחתו, בשנת 1985. הבניין משלב אלמנטים מסורתיים של פנג שווי עם תכנון מודרני והיה אחד ממגדלי המשרדים הראשונים בעיר ששילב "חשיבה ירוקה" וניצול מרבי של אנרגיית סולארית לצרכי תאורה... אם אתם כבר פה, כדאי לעלות בדרגנוע לקומה הראשונה ולהתרשם מהאטריום העצום.
.

יוצאים מצדו השני של בניין HSBC ופונים שמאלה ל Des Voeux Road Central, חוצים את הרחוב לצד השני, היכן שאפשר, וממשיכים ללכת לאורכו באותו הכיוון. כעבור כמה דקות תראו מימינכם כניסה לסמטה להולכי רגל בשם Douglas Street, שם נמצאת כניסה C של תחנת הרכבת התחתית MTR-Hong Kong (משמאל לסניף הגדול של BEA - לא להתבלבל עם תחנת MTR-Central הצמודה אליה, למרות שיש מעבר הולכי רגל נוח בין התחנות, כך שגם אם נכנסתם לתחנה "הלא נכונה", לא קרה אסון...)

מכאן אנחנו עולים על קו Tung Chung Line של הרכבת התחתית (המסומן בכתום) ונוסעים אתו עד התחנה האחרונה, הנמצאת בעיר המודרנית Tung Chung אשר על האי לנטאו (Lantau Island), מרחק קצר מנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג.

יוצאים מתחנת MTR-Tung Chung (יציאה B) וניגשים לתחנת הרכבל של Ngong Ping 360 הסמוכה אליה, מכאן נצא לנסיעה בת 5.7 ק"מ מעל ההרים המיוערים של האי לנטאו, עם תצפית מדהימה לנמל התעופה, בדרכנו אל אחת מהאטרקציות היפות ביותר בהונג קונג, הלא היא פסל הבודהא הענק, מנזר Po Lin Monastery והכפר התיירותי Ngong Ping הצמוד אליהם.

היציאה מתחנת הרכבל העליונה לוקחת אתכם ישר אל רחובו של "הכפר התיירותי" אשר בקצהו מתנוססת הגבעה הרמה עליה יושב הפסל עצום הממדים. מרבית החנויות לאורך הרחוב, כפי שבוודאי ניחשתם, הן לא יותר ממלכודות תיירים, אך יש שניים – שלושה יוצאי דופן שכדאי לדעת עליהם : הראשון הוא מרכז המידע Ngong Ping Nature Centre, מעין מוזיאון קטנטן בו תוכלו לראות כמה מיצגים מעניינים על החי והצומח באי לנטאו. המרכז מוציא גם סיורים רגליים ללא תשלום המכסים את חלקו זה של האי... המקום השני השווה התייחסות הוא בית התה Ngong Ping Tea House הנמצא ממש ליד תחנת הרכבל העליון ומגיש תה סיני מעולה באווירה מקסימה ולפי כל כללי הטקס... אפשר לרכוש כאן גם תערובות משובחות לקחת הביתה וכלי הכנה/הגשה מסוגננים (למרות שקצת יקר...)

מנזר Po Lin Monastery אשר בקצה הרחוב, מרחק 5 דקות הליכה מתחנת הרכבל, נבנה בתחילת המאה העשרים על ידי נזירי זן שהגיעו לאי תוך חיפוש אחר פינה מבודדת ושקטה... חוץ מכמה מבנים יפים ופסלים עוד יותר יפים, יש כאן גם מסעדה צמחונית טובה למדי וסבירה במחיריה...
.

מול הכניסה למנזר עולות 268 מדרגות אל ראש הגבעה עליה מוצב פסל הברונזה הענק של בודהא. הפסל, אשר נבנה בין השנים 1993 – 1990 הוא אחד מפסלי הבודהא הגדולים בעולם. הוא מתנשא לגובה של 34 מטר, שוקל 250 טון ובימים של ראות טובה אפשר לראות אותו אפילו ממקאו... הוא זכה לשם Tian Tan Buddha מפני שהבסיס התלת-שכבתי, דמוי פרח הלוטוס, עליו הוא יושב, מהווה העתק של המזבח המפורסם במקדש השמיים בבייג'ינג (למרות שכמעט כולם קוראים לו פשוט Big Buddha)

יורדים חזרה עם הרכבל ל Tung Chung ונוסעים עם ה MTR עד תחנת Kowloon. לוקחים את יציאה C-1 למרכז הקניות The Elements ודרכו, בעקבות השילוט, למסוף האוטובוסים שבקניון (bus terminus). מכאן אפשר לקחת את קו מס' 8 למסוף המעבורת Star Ferry (אם אתם רוצים לבקר ב"פנינסולה") או את קו 110 או את המיניבוס "שאטל" החינמי (Shuttle Bus) שמוציא מרכז הקניות ל Peking Road בצים-שא-צוי (אם אתם רוצים לשוטט ב Nathan Road ובקניונים/רחובות הסמוכים).

אם נסעתם ל"פנינסולה" עם קו 8 של KMB, יורדים ב New World Centre (תחנה אחת לפני הסוף - 新世界中心 בסינית) וחוצים את הכביש במעבר התת קרקעי המתחיל ליד חנות הכלבו SOGO. אם נסעתם עם קו 110 מצבכם אפילו יותר פשוט: יורדים בתחנה הנקראת אף היא New World Centre, אך נמצאת על הצד השני של הרחוב, כך שכל מה שתצטרכו לעשות זה ללכת כמה צעדים ואתם ב"פנינסולה".

אם לקחתם את ה"מיניבוס שאטל" החינמי ל Peking Road, רדו לאורכו של Nathan Road לכיוון קו המים, עד הסוף, פנו ימינה בפינה של Salisbury והכניסה למלון מימינכם (אם אתם רוצים לעלות ל"פליקס": פנו ימינה ל Middle Road, רחוב אחד לפני Salisbury, ושמאלה ל Hankow Road ומיד תראו משמאלכם את הכניסה ל Peninsula Arcade, שם נמצאת המעלית של המסעדה).

"מלון פנינסולה" (Peninsula Hotel), אחד מסמלי היוקרה של הונג קונג, נבנה לפני יותר משמונים שנה על ידי משפחת כדורי היהודית והפך שם נרדף לאלגנטיות ופאר... זהו אחד מן המקומות היחידים בעיר בהם ניתן עוד לחוש את אווירת ימי הזוהר של הקולוניאליזם הבריטי במזרח הרחוק ו"ארוחת התה האנגלית" שלהם (Afternoon Tea), המוגשת בלובי הניאו-קלאסי של המלון כל יום בין שתיים לשבע אחה"צ, היא שם דבר. מומלץ מאוד גם לעלות לקומה ה-28 ולבקר ב Felix: בר-מסעדה אולטרא-מודרני אשר עוצב ע"י פיליפ סטראק, בו תוכלו להתענג על קוקטייל מסוגנן אל מול הנוף (והגברים יוכלו להשתין להנאתם אל מול חלונות ענק הצופים אל העיר...).

לאחר שהתענגתם על "תה מנחה" אנגלי טיפוסי, או לגמתם קוקטייל אל מול הנוף המרהיב ב Felix, כדאי לקפוץ לביקור במרכז הקניות Heritage 1881, השוכן במרחק של כמה פסיעות מהפנינסולה.

ביציאה הראשית מהמלון פונים ימינה והולכים 3 – 2 דקות לאורכו של Salisbury, פונים ימינה ל Canton Road והכניסה למרכז מימינכם. הקניון הזה, אשר נפתח לפני זמן לא רב, מתבסס בעיקר על חנויות יוקרה, אך גם אם אין לכם כוונה להכביד על כרטיס האשראי עם איזה "גוצ'י" או "רולקס", כדאי לבקר פה מכיוון שמדובר על מתחם של מבנים קולוניאליים מרהיבים, אשר נבנו ב 1881 (כפי שמרמז השם) ואכלסו בזמנו את המפקדה של המשטרה הימית של הונג קונג. המבנים שופצו ושוחזרו בטוב טעם, המחזיר להם את זוהרם מימים עברו והשילוב של חנויות היוקרה האלגנטיות רק מוסיף להם כבוד...

"שדרת הכוכבים" (Avenue of Stars) – התשובה של הונג קונג ל"שדרת הכוכבים של הוליווד", שוכנת בחלקה המזרחי של הטיילת של צים-שא-צוי, מרחק כמה דקות הליכה מ"פנינסולה" ובה מוצגים לראווה פסלים ולוחות רצפה המנציחים את גיבוריה של בירת תעשיית הסרטים של מזרח אסיה, כולל ברוס לי המיתולוגי, ג'קי צ'אן ועוד רבים וטובים...

"שדרת הכוכבים" והטיילת גם מהווים את נקודת התצפית הטובה ביותר למופע האורקולי "Symphony of Lights" המוצג כל ערב, בדיוק בשעה שמונה, וכולל תצוגה מרהיבה של אורות, קרני לייזר ופירוטכניקה, הבוקעים מגגותיהם של עשרות גורדי שחקים משני עבריו של מיצר Victoria Harbour.
.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה