יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

18) יום של קניונים נוצצים ומותגים בינלאומיים

מסלול זה מוקדש למי שמותגים בינלאומיים זורמים בעורקיהם (וגם למי שסתם אוהב להסתובב בקניונים ממוזגים ומצוחצחים ביום חם ודביק...)

אפשר להקדיש את כל היום למרכזי הקניות המובילים שעל חופו הצפוני של האי הונג קונג ואפשר גם לשלב את צים-שא-צוי... תלוי מה אתם מעדיפים...

את היום נתחיל ב The Landmark, אחד ממרכזי הקניות היותר נוצצים של הונג קונג, המאכלס חנויות יוקרה ופונה בעיקר למי שהפרוטה מצויה בכיסם... חנויות מושקעות של מותגים בינלאומיים מובילים נותנות כאן את הטון והקניון מתפאר באחד הריכוזים הגדולים של שמות נוצצים מתחומי האופנה והתכשיטים, כמו גם כמה מסעדות לא רעות בכלל... בשטח הפתוח שבמרכז האטריום נערכות תצוגות אפנה מידי פעם בפעם...

החנויות פתוחות כל יום מעשר בבוקר ועד שבע וחצי בערב

הגעה: יציאה G – תחנת הרכבת התחתית MTR-Central או עשר דקות הליכה מרציף המעבורת Star Ferry (לאורך הגשר המקורה להולכי רגל. התחנה של החשמלית (Tramway) הסמוכה לפינה של Des Voeux Road Central ו Pedder נמצאת ממש במרחק פסיעות מהקניון.

Café Landmark, בקומה הראשונה של הקניון, פתוח כל יום מסביבות שמונה בבוקר ועד הערב ומצדיק את הציפיות הנובעות ממיקומו הקלאסי.
.

מכאן נמשיך לעוד מרכז קניות "נחשב" באזור Central, הלא הוא IFC Mall, השוכן בבסיסו של גורד השחקים האדיר הנושא את אותו שם ומאכלס למעלה ממאתיים חנויות המתמחות, בעיקר, במותגים בינלאומיים. יש כאן גם קומפלקס בתי קולנוע מודרני וכמה מסעדות ובתי קפה מעולים.

לכוס קפה אל מול הנוף, או ארוחה קלה, מומלץ לשבת ב Café Costa (כל יום מעשר בבוקר, קפה-מסעדה בינלאומי, עם נטייה ברורה לכיוון הים התיכון, פסטות, סלטים וסיפוד),

הקניון פתוח כל יום מעשר בבוקר ועד עשר בערב, אך בתי הקולנוע והמסעדות נשארים עד מאוחר יותר... ניתן להגיע לכאן בקלות מתחנת Central (דרך יציאה A) או דרך רציף מעבורת "סטאר".

ממרכז The Landmark: פנו שמאלה ל Des Voeux וימינה ל Pedder (המשנה את שמו ל Man Yiu Street) וכעבור כמה דקות תראו את הכניסה משמאלכם.

נצא מ IFC Mall ימינה ל Man Yiu Street וחזרה לפינה של Des Voeux Road Central ו Pedder, משם ניקח את החשמלית (Tramway) הנוסעת מזרחה (eastbound) ונרד בתחנה הרביעית (Admiralty).

Pacific Place, היעד הבא שלנו, הוא אחד הקניונים המשגשגים בהונג קונג ומשלב בהצלחה בין חנויות יוקרתיות מאוד ובין כאלו המיועדות לאנשים מעט צנועים יותר... (אל תדאגו... חנויות "הכול בדולר" לא תמצאו כאן...). שמות בינלאומיים כמו "דיור", "אגנס בי", "ויויאן טאם", "לואי ויטון", " סלווטורה פרגאמו" ו"שאנל" נותנים את הטון ולצידם תוכלו למצוא כמה מסעדות ובתי קפה מצוינים... בקומה השלישית שוכנות חנויות תכשיטים ושעונים יוקרתיות בהן תוכלו לראות שעוני יד מנקרי עיניים, כמו אלו של שען-העל ריצ'רד מיל מז'נבה, אשר כל "יצירה" שלו נמכרת בהון...

החנויות ב Pacific Place פתוחות כל יום מעשר בבוקר ועד שמונה בערב. המסעדות ומקומות הבילוי, כאמור, נסגרים מאוחר יותר. (אפשר להגיע לכאן גם מיציאה F של תחנת הרכבת התחתית MTR-Admiralty).

מקומות מומלצים לצהריים: Marriott Café, בקומתו החמישית של מלון JW Marriott Hong Kong Hotel, המתנוסס מעל מרכז הקניות, מציעה ארוחות "בופה" (מזנון הגשה חופשי) מהטובות בעיר, כולל 'ארוחת בוקר גדולה כל היום'... כמו כן יש את Dan Ryan's (מנות גדולות של אוכל אמריקאי עסיסי ונוטף כולסטרול, המבוסס בעיקר על בשרים), Cova Ristorante & Caffe (איטלקי), Thai Basil (תאילנדית ותיקה ומצוינת) ו Grappa's Ristorante (אוכל איטלקי בניחוח ביתי).

Admiralty Center שוכן אף הוא בסמיכות לתחנת הרכבת התחתית של Admiralty (יציאה A) וידוע לישראלים בעיקר בזכות חנות בשם Johnny's photo & Video Supplies השוכנת בקומתו הראשונה (חנות 65) ומעניקה הנחות טובות ושירות לא פחות טוב.

מתחנת הרכבת התחתית של Admiralty, המחוברת, כאמור, הן ל Pacific Place והן ך Admiralty Center, אפשר לצאת למסע קניות ב Causeway Bay, השוכנת מעט מזרחה מכאן) או ל Tsim sha Tsui, השוכנת מעברו השני של מיצר "נמל ויקטוריה"
.

נתחיל עם אפשרות א' (Causeway Bay): נוסעים מ Admiralty שתי תחנות עם התחתית ויורדים בתחנת MTR-Causeway Bay, שם ניקח את יציאה A אשר תוביל אותנו הישר אל מרכז הקניות Times Square, הנחשב לאחד מעשרת האתרים הפופולאריים ביותר בהונג קונג ומציע למבקרים בו למעלה מ 300 חנויות ובתי עסק הפרוסים על פני 16 קומות... תוכלו למצוא כאן את מרבית השמות הבינלאומיים, לצידן של מסעדות מעולות, מזללות, בתי קפה מצוינים, קומפלקס בתי קולנוע ועוד... יש כאן גם לא מעט תערוכות ואירועים חינמיים המאורגנים על ידי הנהלת הקניון.

חלק מהפופולאריות של המרכז נעוצה בעובדה שהחנויות כאן מסודרות, פחות או יותר, לפי סדר הגיוני (קומה של אפנת ילדים, קומה של אפנת נשים וכו'...)

מכאן יוצאים ל"מסע קניות" ב Causeway Bay : ביציאה מ Times Square פונים ימינה ל Russell Street ומיד שוב ימינה ל Matheson Street, שמאלה ל Sharp Street East ודרך מפגש הרחובות לרחוב Hysan Avenue הקטן, שם נראה (משמאלנו) את מרכז הקניות The Lee Gardens המושך אליו רבים מהסלבריטאים של הונג קונג. ממנו עוברים בגשר הולכי רגל אל Caroline Centre / Lee Gardens II המהווה את המשכו של אותו קניון. משם יוצאים ימינה ל Yun Ping Road הקטנטן והולכים עד סופו, פונים ימינה ושוב ימינה ומגיעים ל Jardine's Crescent ו Jardine's Bazaar, שני רחובות מקבילים בהם אפשר למצוא שלל חנויות קטנות המתמחות בביגוד זול, מוצרי אופנה ואקססוריז (ב Crescent), כמו גם במוצרי מזון סיניים, פירות ים מיובשים ודומיהם (ב Bazaar) ועוד כהנה וכהנה...

בקצה התחתון של Jardine's Bazaar, חוצים את Hennessy Road ונכנסים ל SOGO: חנות כלבו יפאנית עצומה, בה ניתן למצוא מגוון מוצרי איכות מתחומים שונים. בקומה התשיעית שוכן אולם האירועים "Event Hall" בו נערכים, בדרך כלל, מבצעי קידום המכירות של החנות... (שווה לראות מה קורה שם בזמן ביקורכם – ייתכן כי תופתעו לטובה).

צמוד ל SOGO, בקומתו ה-16 של מגדל East Point Center, נמצאת Sony Style, היא חנות הדגל של "סוני", בה אפשר לראות ולרכוש את המוצרים החדישים ביותר של החברה, מיד כשהם משתחררים לשוק...

כמעט מול הכניסה ל SOGO, על הפינה של הרחובות East Point ו Great George (נכנסים מ Hennessy), נמצא מרכז הקניות Island Beverly בו נמצאות חנויות המתמחות במותגים מקומיים ואזוריים (בעיקר מיפאן וקוריאה) המיועדים בעיקר לדור הצעיר, הן מבחינת העיצוב והן מבחינת המחירים הנוחים... שווה להציץ ולראות, בעיקר אם אתם מעט נון קונפורמיסטים... פתוח כל יום עד תשע בערב וניתן להגיע ישירות דרך יציאה E (איך שיוצאים לרחוב Great George Street פונים ימינה ושוב ימינה, מעבר לפינה).

מ Island Beverly, כדאי להמשיך לאורכו של רחוב Great George Street, בו יש שלל חנויות וכמה קניונים המתמחים במותגים בינלאומיים מובילים. מכאן פונים שמאלה ל Paterson Street וממנו ימינה ל Kingston Street ושוב שמאלה, דרך מרכז הקניות Fashion Walk אל מדרחוב Houston Street אשר יוביל אתכם ל Gloucester Road הנושק לקו המים של Causeway bay... ההליכה הקצרה עוברת דרך עשרות חנויות אופנה מובילות הפונות לרחוב (חידוש מרענן, לאחר כל השיטוט האינסופי בקניונים).

על 280 Gloucester Road, לצידו של מלון Excelsior, נמצא ה World Trade Center: מרכז קניות ענק ופופולארי למדי שעבר שיפוץ וחידוש ממש לא מזמן.

ואיך אפשר לסיים ללא "טיפ" קטן... יש ב Causeway Bay אלפי חנויות המתמחות בעיקר באופנה ולכן, המשימה של "למצוא את הדבר הנכון במחיר הנכון" עלולה שלא להיות פשוטה כל כך... סבלנות היא שם המשחק... אל תרוצו, קחו את הזמן שלכם, היכנסו פה ושם לאתנחתא בבית קפה ותיהנו בכיף מהאווירה הבינלאומית של רובע הקניות השוקק הזה.
המבחר פה הוא באמת אדיר ואין שום סיבה שתתפשרו על משהו שאינכם רוצים באמת...
.

ועכשיו נעבור לאפשרות ב' (Tsim sha Tsui) : מתחנת Admiralty נוסעים עם הרכבת התחתית ל MTR-Tsim sha Tsui ומיציאה A-1 פונים ימינה ונכנסים מ Nathan Road ל Haiphong Road. הולכים לאורך הרחוב הקצר, עד סופו, שם חוצים את Canton Road ונכנסים למרכז הקניות האדיר Harbour City, המאכלס בין כתליו כ 700 חנויות ובתי עסק, כולל עשרות מסעדות, מזללות ובתי קפה וכמובן, בתי קולנוע מודרניים ומרכזי שעשועים ומשחקי מחשב לילדודס... מרבית החנויות כאן מתמחות במוצרי מעמד ביניים ומעלה, כולל כמה וכמה חנויות יוקרה של ממש, וחלקן הגדול מתמקד במותגים בינלאומיים, מה שאומר שניתן למצוא כאן את כל השמות הבינלאומיים המוכרים...

בצאתנו מ Harbour City נפנה ימינה ל Canton Road ונרד איתו לכיוון קו המים. כעבור דקה או שתיים נראה משמאלנו את מרכז הקניות היוקרתי Heritage 1881, השוכן בקומפאונד ההיסטורי של "המשטרה הימית" אשר נבנה, כפי שמרמז שמו, ב 1881. המבנים הוויקטוריאניים המקסימים עברו תהליכים של שימור ושחזור והחנויות כוללות את Rolex, טיפאני, Cartier, פיאג'ט ודומיהם... מה שתורם לאלגנטיות המסוגננת של המקום.
גם אם אתם לא מתכוונים לקרוע כאן את כרטיס האשראי, מומלץ מאוד לבקר.

עוד כמה צעדים במורד Canton Road ואנו מגיעים לפינה של רחוב Salisbury, הנמתח לאורך טיילת צים-שא-צוי. מימין לפינה, בקומת הקרקע של Star House, נמצאת ל Chinese Arts & Crafts : חנות ענק יוקרתית המתמחה, כפי שמרמז שמה, ביצירות אמנות ועתיקות סיניים... גם אם המחירים כאן הם מחוץ להישג ידכם וגם אם מה שנראה יפה בחנות לא בהכרח מתאים לסלון שלכם, שווה לבקר בחנות המדהימה הזו שנראית כמו מוזיאון קטן ומתפארת בלקוחות בינלאומיים כמו מרגרט ת'אצ'ר והילארי קלינטון. פתוח בשעות 21:30 – 10

אם נשאר לכם עוד כוח לכתת את רגליכם, לכו לאורכו של Salisbury Road מזרחה (על המדרכה השמאלית – כאשר הכביש והים מימינכם), פנו שמאלה ל Nathan Road, "השדרה החמישית" של הונג קונג ולאחר שתחלפו על פני המסגד תראו משמאלכם את Park Lane Shopper's Boulevard – שורת חנויות המתמחות במותגים בינלאומיים מובילים.

בנקודה זו אנו חוצים את Nathan Road ונכנסים ל Granville Road, אשר לאורכו ניתן למצוא מספר חנויות אאוטלט המתמחות בעודפים של מותגים בינלאומיים (surpluses ). בגדים ומוצרי אופנה "בראש צעיר" ובמחיר טוב אפשר למצוא ב Rise Arcade, מרכז קניות קטן הניצב על Granville Circuit (רחוב טבעתי המתחבר בשני קצותיו ל Granville Road ומאכלס כמה בוטיקים לא רעים בכלל...)

מכאן תוכלו לקפוץ ל Knutsford Terrace – מדרחוב קטנטן המאכלס מספר רב של מסעדות טובות (כולל כמה המאפשרות לשבת בחוץ). מ Granville נכנסים ל Carnarvon Road ועולים לאורכו עד הפינה. שם חוצים את Kimberley ונכנסים לגרם המדרגות הרחב העולה ל Knutsford Terrace.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה