יום רביעי, 17 בנובמבר 2010

2) מקדשים, שווקים, היסטוריה עשירה ונוף מדהים

תקציר: המקדשים היפהפיים של קאולון, רחובות השוק של מונג קוק, מוזיאון ההיסטוריה של הונג קונג, שייט במעבורת Star Ferry ותצפית ערב מדהימה מ"ויקטוריה פיק" (Victoria Peak).

את הבוקר נתחיל במקדש Wong Tai Sin ב Kowloon : אחד המקדשים הססגוניים והפופולאריים בהונג קונג, המשתרע על פני שטח גדול למרגלות "הר סלע האריה" (Lion Rock) ובו שפע של מקדשים קטנים, מזבחות וגנים סיניים מטופחים. המקדש, אשר נודע בזכות סגולתו למלא את משאלותיהם של אלו המבקשים "מכל הלב", מקבל את פניהם של כמה מיליוני מבקרים בשנה... בעיקר בזמן החגים הסיניים, שאז כדאי לחשוב פעמיים לפני שמגיעים לכאן.

המקדש נמצא ליד תחנת MTR-Wong Tai Sin, הנושאת את שמו ופתוח כל יום משבע בבוקר.

מידע נוסף (בעברית), כולל הוראות הגעה מפורטות

נחזור לתחנת הרכבת התחתית ליד המקדש וניסע עוד תחנה אחת, אל MTR-Diamond Hill הנמצאת בסמיכות ליעד הבא שלנו, המנזר הבודהיסטי Chi Lin Nunnery וגני Nan Lian Gardens הסמוכים אליו. זהו, ללא ספק, אחד מהמקומות היפים בהונג קונג... הגנים הסיניים המרהיבים, על בריכות דגי הזהב שבהם, עצי הבונסאי המטופחים, המסלעות היפהפיות והפגודה המוזהבת, מהווים "פתיחה טובה" לפני שניגשים למקדש הצמוד, אשר נבנה בסגנון "שושלת טאנג", ללא כל שימוש במסמרים ומאכלס גם כמה וכמה פסלים יפהפיים ואבזרי פולחן אומנותיים.

הגעה: את תחנת הרכבת התחתית Diamond Hill עוזבים דרך יציאה C-2 ויוצאים החוצה לרחוב, פונים שמאלה והולכים לאורך הקיר של מרכז הקניות עד למעבר החצייה, שם פונים ימינה וחוצים את Sheung Yuen Street והולכים כמה מטרים לאורכו של Fung Tak Road עד המדרגות אשר עולות לגשר הולכי רגל מעל הכביש : מצד שמאל של הגשר נמצאים המנזר והמקדשים ומימינו נמצאים הגנים הסיניים.

לאחר הביקור במקדש ובגנים, נשים את פעמינו לאזור Mong Kok, שם נמצאים כמה משווקי הרחוב הטובים והפופולאריים ביותר בהונג קונג.

ניסע ברכבת התחתית מ Diamond Hill עד תחנת MTR-Prince Edward, שם מתחיל "מסע השווקים" שלנו.

מיציאה A של התחנה לוקחים ימינה חזק (U-turn) ונכנסים לרחוב Playing Field. הולכים לאורכו עד הסוף, פונים ימינה ל Sai Yee Street וכעבור כמה צעדים שמאלה, ל Flower Market Road, שם נמצא "שוק הפרחים". בקצה הרחוב הקטן פונים שמאלה והולכים דרך מעבר הולכי רגל אל "גן הציפורים" (Yuen Po Street Bird Garden) בו שוכנות עשרות חנויות קטנטנות המתמחות בציפורי שיר ובכלובים קטנטנים ומעוצבים... הגינה מהווה גם מקום מפגש פופולארי לפנסיונרים הבאים לכאן עם ציפוריהם הכלואות, ממש כשם שפנסיונרים במדינות מרווחות יותר נפגשים בגינה עם בעלי כלבים אחרים...פתוח כל יום, משבע בבוקר עד שמונה בערב.

חוזרים לפינה של רחוב שוק הפרחים, אך במקום לפנות ימינה אליו, ממשיכים ישר עוד כמה מטרים עם Yuen Po Street ומגיעים לרחוב Prince Edward Road West הסואן, שם פונים ימינה והולכים לאורך הרחוב עד למעבר החציה, הנמצא בסמוך לתחנת דלק. חוצים את Prince Edward Road West לצדו השני וממשיכים ללכת הלאה, באותו הכוון. כעבור כמה דקות הליכה פונים שמאלה, ל Fa Yuen Street, בו נמצא שוק רחוב תוסס עם שפע של דוכני רחוב המוכרים פריטי לבוש ואביזרי אופנה לא רעים במחירים טובים, לגברים, נשים וילדים...

בקצהו הדרומי של השוק, אנו חוצים את Mong Kok Road על גשר הולכי רגל וממשיכים ללכת דרומה לאורכו של Fa Yuen Street, בקטע של הרחוב הידוע בשם Sportswear Street ("רחוב תלבושות הספורט" בתרגום חפשי). כפי שבוודאי הבנתם, מתמחות מרבית החנויות באזור זה במוצרי ספורט ובכמה מהן אף תוכלו להשיג נעלי ספורט נדירות, מסדרות ייצור קטנות.

למעשה, הקטע של הרחוב בו מרוכזות חנויות הספורט מתחיל רק מדרום ל Argyle Street, 3 – 2 דקות הליכה מגשר הולכי הרגל של Mong Kok Road.

כשמגיעים לקצהו של Fa Yuen Street, פונים ימינה ל Dundas Street ומיד שוב ימינה, ל Tung Choi Street, הידוע יותר בתור Ladies Market ("שוק הנשים").

השוק, אשר הפך זה מכבר ל"מוסד" המושך תיירים ומקומיים כאחד, מתמחה בעיקר במוצרי נשים, אך בדוכניו ניתן למצוא גם לא מעט דברים לגברים וילדים: ביגוד, שעונים, פוסטרים, צעצועים ומה לא...פתוח כל יום מ 10:30 בבוקר ועד 11 בערב

בפינה של "שוק הנשים" ו Argyle Street פונים שמאלה (ל Argyle) ומיד שוב שמאלה, ל Sai Yeung Choi Street South, שם נמצאת כניסה D-3 של תחנת הרכבת התחתית MTR-Mong Kok ומשם אנו ממשיכים בדרכנו ליעד הבא...

לפני שממשיכים הלאה : עד שתסיימו להסתובב בשווקיה של מונג-קוק כבר תהיה שעת צהריים מאוחרת והבטן, מן הסתם, תיתן את אותותיה... מונג קוק מציעה שפע של מזללות עממיות נהדרות המגישות מאכלים אותנטיים במחיר לא רע...

Curry A La King (בסינית 旺角咖喱大皇), המגישה מאכלי קארי בסגנונות שונים, מסין ועד הודו, נמצאת על Soy Street מס' 88 (רחוב החוצה את "שוק הנשים" ואת רחוב Fa Yuen)

Satay King, על הפינה של "שוק הנשים" ו Shantung Street (מעל Bank of China) מגישה אוכל תאילנדי לא רע ומתמחה, כפי שמכריז שמה, בשיפודי "סאטאי".

Good Hope Noodle (בסינית 好旺角粥麵專家) היא מזללה עממית קטנה הנמצאת על Sai Yeung Choi Street מס' 146 (דקה הליכה מהפינה של Argyle Street וכניסה D-3 של תחנת Mong Kok) ומגישה מטעמי נודלז כבר שנים...

Seam Eett Taiwan Noodles (בסינית 西門町台灣麵食 ) נמצאת על Tung Choi Street מס' 2 (ממש על הפינה של "שוק הנשים" ורחוב Dundas Street) ומגישה מגוון מאכלים טייוונים.

למי שנמצא יותר בעניין של אוכל מערבי או מקומי בסגנון "בית קפה", מומלץ לבקר ב Homemadecafe, הנמצאת בקומתו ה 12 של בניין Dundas Square, על Dundas Street מס' 43 (מרחק יריקה מהפינה של Ladies Market), או בקפה Little Fusion הנמצא בקצה הדרומי של Ladies Market, כמה צעדים לפני סוף השוק והפינה של Dundas Street.

ברחוב Sai Yeung Choi Street South, ממש ליד כניסה D-3 של תחנת ה MTR, יש מגוון עצום של חנויות אלקטרוניקה... וכדאי במיוחד לבקר במרכז הקניות Yau Shing Commercial Centre הנמצא במס' 51 ומרכז בין כתליו את כמה מהחנויות הכי פופולאריות, כולל הרבה כאלה המתמחות בגאדג'טים, מצלמות וכיו"ב...

Mong Kok Computer Centre נחשב לאחד המקומות הטובים בעיר לכל מה שקשור במחשבים... מלפטופים ועד תכנה, חמרה, ציוד היקפי ומה שאתם רוצים... (נמצא על Nelson Street מס' 8 – אם נכנסים ל Ladies' Market מ Argyle, פונים שמאלה ל Nelson וכעבור כמה צעדים רואים את המקום מצד ימין)

זהו... נוסעים מ Mong Kok וכעבור 2 תחנות מגיעים לתחנת הרכבת התחתית MTR-Tsim sha Tsui , ממנה ניגש ליעד הבא שלנו - מוזיאון ההיסטוריה של הונג קונג (Hong Kong Museum of History) : לוקחים את יציאה B-2 ל Cameron Road והולכים לאורכו עד הסוף. פונים שמאלה ל Chatham Road South והולכים איזה דקה – שתיים, עד שרואים עלייה לגשר להולכי רגל, עליו חוצים את הכביש ונכנסים למוזיאון.

המוזיאון הנהדר הזה משתרע על פני שמונה גלריות הלוקחות את המבקר ל"מסע בזמן"... החל מהתיישבות האדם הקדמון באזור בו נמצאת הונג קונג כיום, דרך הציוויליזציות הראשונות, השושלות הסיניות ועד לשלטון הבריטי ובנייתה של הונג קונג המודרנית...

המיצגים עשירים ומעניינים למדי וכוללים מסכי נגיעה, דיורמות תלת-ממדיות ומאות פריטים מרהיבים מעברה של העיר, כך שגם מי שמוזיאונים אינם בראש מעיניו בדרך כלל, עשוי למצוא פה עניין רב (בעיקר אם יש לכם איזה שהוא רצון להכיר את "הסיפור" של החלק הזה של העולם...)

המוזיאון פתוח בכל יום, חוץ מיום ג', מעשר בבוקר ועד שש בערב (עד שבע בימי א' וחגים)
למידע נוסף :
הוראות הגעה מפורטות (בעברית)
אתר המוזיאון

יוצאים ממוזיאון ההיסטוריה ל Chatham Road South, פונים שמאלה ויורדים לאורך הרחוב לכיוון קו המים. על הפינה של Mody Road עולים עם המדרגות לרחבה/גינה ציבורית הנמצאת על הגג של תחנת האוטובוסים וחוצים אותה לכיוון הטיילת. בקצה הרחבה נמצא גשר להולכי רגל, איתו עוברים מעל Salisbury Road. כשמגיעים לצדו השני של הגשר, ניגשים עד הטיילת שלאורך קו המים, פונים ימינה והולכים מאחורי מלון InterContinental Hong Kong ודרך "שדרת הכוכבים" עד לטרמינל של המעבורת Star Ferry.

"שדרת הכוכבים" (Avenue of Stars) – תשובתה של הונג קונג לשדרה ההוליוודית המפורסמת, שוכנת לאורך הטיילת של צים-שא-צוי ומציגה פסלים ולוחות רצפה המנציחים את גיבוריה של בירת הקולנוע של המזרח הרחוק... החל מברוס לי המיתולוגי ועד ג'קי צ'אן ועוד רבים וטובים...

נפליג עם מעבורת Star Ferry ההיסטורית אל Central שבצדו השני של מיצר Victoria Harbour ומשם ניקח את אוטובוס מס' 15C אל התחנה התחתונה של "רכבת ההרים" (Peak Tram) המטפסת במעלה המדרון התלול של הר ויקטוריה, עד למצפור "ויקטוריה פיק" (The Peak) – אחד מאתרי התיירות המובילים בהונג קונג

האוטובוס עומד ממש מחוץ לטרמינל המעבורת

המצפור, השוכן בסמוך לפסגתו של ההר הגבוה ביותר באי הונג קונג, מעניק מראה פנוראמי מדהים של הונג קונג וסביבותיה... כשתגיעו לשם, יתחיל כבר הערב לפרוס את כנפיו על העיר והמראה של גורדי השחקים המוארים ושלטי הניאון העצומים של הונג קונג, הדולקים בשלל צבעים, פשוט עוצר נשימה...

מתחם הקניות והבילויים של Victoria Peak משתרע על פני שני מרכזי קניות, הלא הם Peak Tower, אליו מגיעה "רכבת ההרים" ו Peak Galleria השכן.

כצפוי, גדושים שני הקניונים במסעדות, בתי קפה, חנויות מזכרות, "מלכודות תיירים" וגם כמה אטרקציות שכדאי לדעת עליהן... הראשונה היא מוזיאון בובות השעווה של "מאדאם טוסו" (Madame Tussauds) בו מוצגות דמויותיהן של מפורסמים מקומיים ובינלאומיים כמו ג'קי צ'ן, ברוס לי, ג'ורג' בוש, סדאם חוסיין, בראד פיט, דייוויד בקהאם ועוד רבים וטובים...

המוזיאון שוכן בקומה P1 של Peak Tower, ממש ליד היציאה מתחנת רכבת ההרים, פתוח כל יום מעשר בבוקר עד עשר בערב, ואפשר לקבל יותר מידע באתר האינטרנט או בטלפון 2849 6966

אטרקציה נוספת שכדאי לדעת על קיומה (בעיקר בימים של ראות טובה) היא "מרפסת השחקים"(Sky Terrace), הנמצאת על גגו דמוי הווק של ה Peak Tower וממנה נשקפים נופים פנוראמיים של העיר והמפרצים המקיפים אותה. המרפסת פתוחה כל יום מעשר בבוקר ועד 11 בערב ולמרות שניתן ליהנות מהנוף המקסים גם מכל נקודה אחרת במתחם, מכאן הוא פשוט נשקף במיטבו.

הסניף ההונג קונגי של ענק משחקי הווידאו Electronic Arts (הידוע יותר בתור EA) נמצא ב Level 1, וחוץ מלשחק כאן במשך שעות, אפשר להתעדכן בנעשה בעולם המשחקים ולרכוש את הדברים הכי חדשים שיצאו לשוק.

לחצו כאן לרשימת מקומות מומלצים לארוחת ערב במתחם הקניות והבילויים של Victoria Peak