יום שישי, 19 בנובמבר 2010

23) יום של מקדשים מרשימים, היסטוריה וגם קניות ואוכל טוב...

תקציר: נתחיל את היום במקדשים המקסימים של Tsuen Wan, בטריטוריות החדשות, נעבור לביקור בכפרים עתיקים מוקפי חומה ונסיים ב Sham Shui Po, היכן שאפשר לשוטט עד אפיסת כוחות ברחובות השוק וגם ליהנות ממסעדות עממיות מצוינות.

בשעת בוקר נשים את פעמינו ל Tsuen Wan, עיר שינה מודרנית אשר, כמו רבים מהפרברים החדשים באזור, החלה את דרכה מכפר דייגים עתיק שהשתרע לחופיו של "מחסה הטייפונים" (Typhoon shelter) הסמוך.
ההגעה לכאן היא עניין של מה בכך: קו הרכבת התחתית Tsuen Wan Line (המסומן אדום) יוצא מתחנת MTR-Central ועובר דרך התחנות לאורכו של Nathan Road (כולל Tsim-sha-Tsui ו Mong Kok) לפני שהוא מגיע לכאן.

מתחנת MTR-Tsuen Wan לוקחים את יציאה B-1, חוצים עם גשר הולכי-רגל מעל הכביש ובקצהו יורדים לצד שמאל ואחרי כמה צעדים פונים ימינה לרחוב Chung On Street ושוב ימינה, לרחוב Shiu Wo Street, עליו נמצאת התחנה של מיניבוס ירוק (GMB) מס' 81, אתו נוסעים למקדש Yuen Yuen Institute (בסינית 圓玄學院 ).

המקדש, השוכן על גבעה למרגלותיו של הגבוה בהרי הונג קונג, הינו בית התפילה היחיד בעיר המשרת את שלושת הדתות הסיניות : בודהיזם, טאואיזם וקונפוציואיזם. הוא משתרע על פני מתחם גדול, הכולל שפע של מבנים סיניים מרהיבים... שערים מסוגננים, ביתני "פביליון" והמון פסלים, אך גולת הכותרת של המקום היא הפגודה הגדולה, הבנויה (פחות או יותר) לפי הדגם של פגודת "טְייֵנְטָאן" (מקדש השמיים) בבייג'ינג.

מכאן, פוסעים כמה צעדים במורד רחוב Lo Wai Road ומגיעים למנזר The Western Monastery, הנחשב לפחות מתוייר משכנו המפורסם, אך בהחלט אינו פחות יפה... כאן תוכלו לתפוס קצת שקט ושלווה ולהכיר מעט את חיי הנזירים...

שני המקדשים/מנזרים פתוחים כל יום, מ 8:30 בבוקר עד 5 אחה"צ והכניסה חופשית.

מכאן לוקחים מונית למקדש Chuk Lam Sim Yuen (בסינית 竹林禪院 ). מתחם המקדשים המרשים הזה נבנה כבר בסוף שנות העשרים על מדרונותיה של גבעה רמה, מכוסה בשיחי במבוק, אשר העניקו למקום את שמו ("מנזר יער הבמבוק", או Bamboo Forest Monastery באנגלית).

היכלות התפילה בנויים בסגנון מסורתי ומקושטים כמיטב המסורת עם חפצי אמנות ועבודות יד סיניות, אך האטרקציה המרכזית כאן הם פסלי הבודהא המוזהבים הכי גדולים בהונג קונג...

פתוח כל יום, מתשע בבוקר ועד חמש אחה"צ והכניסה חופשית

מכאן אנו ממשיכים ליעד הבא שלנו, הכפרים מוקפי החומה של אזור Kam Tin, אשר נבנו בסביבות המאה ה-17 על ידי בני שבט Tang ובהם ניתן להתוודע אל אורח החיים שאיפיין את האזור בימים שקדמו לקולוניאליזם הבריטי.

ממקדש Chuk Lam Sim Yuen אפשר לקחת מיניבוס גג-ירוק (GMB) מס' 85 לרחוב Tai Ho Road הסמוך לתחנת MTR-Tsuen Wan ולהמשיך משם עם קו 51 של KMB (התחנה עומדת על הגשר – אליו ניתן לעלות מהגשר להולכי רגל של תחנת הרכבת) אל Kam Tim Road (יורדים בתחנה הנמצאת ממש ליד הכפר Kat Hing Wai)

הכפר Kat Hing Wai (בסינית: 吉慶圍) שוכן ממש ליד Kam Tin Road ואילו הכפר השני, Shui Tau Tsuen (בסינית : 水头村) נמצא כמה דקות הליכה משם ומפורסם בעיקר בזכות חדר למידה משנת 1685 שהשתמר במצב טוב (Yi Kung Study Hall) ואולם הנצחה לאבות השבט (Ancestral Hall).

האתרים ההיסטוריים בכפר השני, Shui Tau Tsuen, פתוחים בימים רביעי, שבת וראשון בשעות הבוקר (תשע עד אחת) ואחה"צ (שתיים עד חמש). חוץ מזה אפשר לשוטט ברחבי הכפרים הקטנטנים ולהתרשם מהמבנים ההיסטוריים מתי שרק מתחשק... הכניסה חופשית.

מכאן לכפר השני (Shui Tau Tsuen) : יוצאים מ"הכפר" ופונים ימינה, בצומת פונים שמאלה ל Kam Tin Road וכעבור שתיים – שלוש דקות פונים ימינה (ליד תחנת אוטובוס ובית ספר) ונכנסים לרחוב צר המוביל אל הכביש הראשי. חוצים את הכביש הראשי במעבר החצייה וממשיכים ישר, דרך Kam Hing Road, עוברים גשר מעל תעלה וממשיכים ישר בצומת, הרחוב מתעקל ימינה וחולף על פני עוד גשר קטן ואז, ליד תחנת אוטובוס, פונים שמאלה לסמטה המובילה לכפר.

מכאן אנחנו נוסעים לרובע Sham Shui Po, בחלקה הצפוני של Kowloon, המהווה גן עדן עבור מי שמעוניין לרכוש מוצרי אלקטרוניקה ומחשב במחירים סבירים, כולל חומרה, תכנה, גאדג'טים, אקססוריז, משחקי מחשב ומה לא... יש כאן גם כמה רחובות בהם מרוכזות חנויות הבדים הטובות בעיר (חלקן מוכרות רק בסיטונאות, אך כמה מהן תשמחנה לשרת גם אנשים פרטיים) וכמובן, יש כאן גם לא מעט מזללות עממיות אותנטיות וחנויות המוכרות אלף ואחד מוצרים שונים...

מ Kam Tin Road לוקחים את אוטובוס מס' 51 של KMB בחזרה לתחנת MTR-Tsuen Wan וממנה נוסעים עם הרכבת. יורדים בתחנת MTR-Sham Shui Po ויוצאים דרך A-2 או C-2 הישר לרחוב Apliu Street בו נמצאות מרבית חנויות האלקטרוניקה, כולל כאלה המתמחות במוצרים מיד שנייה (מתאים למי שאוהב לאסוף "שמאטעס" מימים עברו...) החנויות כאן פתוחות עד שעה די מאוחרת בערב (עשר או משהו כזה...)

מצדה השני של תחנת הרכבת התחתית נמצאים שני מרכזי קניות המתמחים בכל מה שקשור למחשבים, תכנה וציוד נלווה. אלו הם Golden Computer Centre ו Golden Computer Arcade, אליהם ניתן להגיע דרך יציאה D-2 (וגם הם פתוחים עד סביבות השעה עשר בערב). יוצאים מ D-2 חוצים את הרחוב ואתם שם.

מסעדות עממיות המגישות מטעמים סיניים אותנטיים במחיר השווה לכל כיס פזורות לאורכם של הרחובות Fuk wa Street ו Kweillin Street שמסביב ל Golden Computer. גם ברחוב Ki Lung Street, המקביל ל Apliu, יש כמה מזללות לא רעות.

ב Ki Lung Street ו Yu Chau Street, שני רחובות מקבילים הנמתחים בין Nam Cheong Street ו Wong Chuk Street נמצאות רוב חנויות הבדים (שווה להציץ ב Kin Sing שעל Ki Lung Street מס' 189 ו Po Fai Textiles ב Yu Chau Street מס' 99, כמו גם Cheong Yue Company, הנמצאת ב Yu Chau Street מס' 113. שלושתן מוכרות לבודדים ויש להן שם טוב) : מיציאה A-1 פנו ימינה ל Cheung Sha Wan Road ובפינת הרחוב פנו שוב ימינה לרחוב דמוי שדרה בשם Nam Cheong Street (עם גינה על אי התנועה, בין הנתיבים) ולכו לאורכו מעט, עד שתראו את הכניסה לרחובות שאתם מחפשים משמאלכם.

אם אתם רוצים לבקר גם במרכז קניות מודרני וממוזג, שווה לקפוץ ל Dragon Centre: מבנה עצום של פלדה וזכוכית בו שוכנות מאות חנויות המשרתות בעיקר את תושבי האזור (מה שאומר שהמחירים יהיו נמוכים לעומת מרכז העיר, אך אין שום וודאות כי המוצרים יהיו לטעמכם...) : מיציאה C-2 פונים ימינה והולכים שתי דקות עד סוף הרחוב. חוצים את Yen Chow Street ואתם שם...

זהו... מתחנת MTR-Sham Shui Po ניסע בחזרה עם קו Tsuen Wan Line של הרכבת התחתית (המסומן אדום) ל Mong Kok, או Tsim sha Tsui או Central.
.
.

כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה