יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

16) יום של מקדשים סיניים, רחובות אותנטיים ושווקי רחוב

תקציר: מהמקדשים היפהפיים של קאולון, נצא למסע רגלי דרך הרחובות ההיסטוריים של Yau-ma-Tei, כולל שוק אבן הירקן (Jade Market). נמשיך אל רחובות השוק התוססים של Mong Kok ומשם לאזור Sham Shui Po המציע "שופינג" מצוין, כמו גם שפע של מסעדות עממיות נהדרות.

את הבוקר נתחיל במקדש Wong Tai Sin ב Kowloon : אחד המקדשים הססגוניים והפופולאריים בהונג קונג, המשתרע על פני שטח גדול למרגלות "הר סלע האריה" (Lion Rock) ובו שפע של מקדשים קטנים, מזבחות וגנים סיניים מטופחים. המקדש, אשר נודע בזכות סגולתו למלא את משאלותיהם של אלו המבקשים "מכל הלב", מקבל את פניהם של כמה מיליוני מבקרים בשנה... בעיקר בזמן החגים הסיניים, שאז כדאי לחשוב פעמיים לפני שמגיעים לכאן.

המקדש נמצא ליד תחנת MTR-Wong Tai Sin, הנושאת את שמו ופתוח כל יום משבע בבוקר.
מידע נוסף (בעברית), כולל הוראות הגעה מפורטות, ניתן למצוא כאן

נחזור לתחנת הרכבת התחתית ליד המקדש וניסע עוד תחנה אחת, אל MTR-Diamond Hill הנמצאת בסמיכות ליעד הבא שלנו, המנזר הבודהיסטי Chi Lin Nunnery וגני Nan Lian Gardens הסמוכים אליו. זהו, ללא ספק, אחד מהמקומות היפים בהונג קונג... הגנים הסיניים המרהיבים, על בריכות דגי הזהב שבהם, עצי הבונסאי המטופחים, המסלעות היפהפיות והפגודה המוזהבת, מהווים "פתיחה טובה" לפני שניגשים למקדש הצמוד, אשר נבנה בסגנון "שושלת טאנג", ללא כל שימוש במסמרים ומאכלס גם כמה וכמה פסלים יפהפיים ואבזרי פולחן אומנותיים.

הגעה: את תחנת הרכבת התחתית Diamond Hill עוזבים דרך יציאה C-2 ויוצאים החוצה לרחוב, פונים שמאלה והולכים לאורך הקיר של מרכז הקניות עד למעבר החצייה, שם פונים ימינה וחוצים את Sheung Yuen Street והולכים כמה מטרים לאורכו של Fung Tak Road עד המדרגות אשר עולות לגשר הולכי רגל מעל הכביש : מצד שמאל של הגשר נמצאים המנזר והמקדשים ומימינו נמצאים הגנים הסיניים.

לאחר הביקור במקדש ובגנים, נשים את פעמינו לאזורים Yau ma Tei ו Mong Kok, שם נמצאים כמה משווקי הרחוב הטובים והאותנטיים ביותר בהונג קונג...

יורדים בתחנת MTR-Jordan, לוקחים את יציאה A ופונים ימינה ל Jordan Road. לאחר כמה דקות, פונים ימינה ל Shanghai (הרחוב הרביעי מימין) ומתחילים לשוטט לאורכו... מציצים ב Nanking Street וממשיכים לצומת של Ning Po Street, שם פונים שמאלה ל Ning Po ואז ימינה לשוק הרחוב התוסס של Reclamation Street, איתו מגיעים עד Kansu Street. חוצים אותו ומבקרים ב"שוק אבן הירקן" (Jade Market - מבנה אדום נמוך עם גג פח כחול, השוכן מתחת לגשר). השוק מרכז כמה עשרות (אם לא מאות) דוכנים זעירים המתמחים בחפצי אמנות ועבודות יד מ"אבן ירקן" (Jade). אפשר לראות כאן שכיות חמדה מרהיבות, אך כדאי לא לרכוש דברים יקרים אם אינכם מבינים בתחום או אינכם מלווים עם מישהו שמבין... בכל מקרה, ישנם דוכנים המתמחים במוצרים זולים הרבה יותר ובהם תוכלו לקנות מזכרות יפות במחירים השווים לכל נפש.

על הדרך: ב Shanghai Street מס' 164, בקטע הרחוב שבין Ning Po ו Saigon, נמצאת מזללה קטנה ופופולארית מאוד בשם Sek Wong Lam (בסינית蛇王南) אשר קנתה את פרסומה, בין השאר, בזכות מרק הנחשים שלה (Snake Soup)

יוצאים מהשוק, פונים שמאלה ל Kansu ושוב שמאלה ל Shanghai. עוברים מתחת לגשר וכעבור שתי דקות רואים מצד ימין רחבה גדולה ובה עצי פיקוס עתיקים... כאן נמצא מקדש Tin Hau Temple שנבנה כבר בשנת 1880 לכבודה של האלה הנערצת על תושביה של הונג קונג, הלא היא מגינתם של יורדי הים – Tin Hau.

עוד כמה צעדים לאורכו של Shanghai יביאו אותנו אל הצומת של Public Square Street. חוצים את הכביש, פונים ימינה וכעבור כמה צעדים נראה משמאלנו את Mido Café הנוסטלגי (על הפינה של Temple Street – ממש מול המקדש), אשר פתח את שעריו לפני כמעט ששים שנה ומאז כמעט ולא השתנה...

כוס תה ומשהו קל ב Mido ואנחנו ממשיכים בהליכה לאורך חלקו הצפוני של רחוב Shanghai, אחד מהרחובות העתיקים ביותר בהונג קונג, בו ניתן למצוא חנויות אותנטיות רבות המתמחות בכלי מטבח (בעיקר כאלה המתאימים לסגנונות הבישול הסיניים), בגדי חתונה סיניים מסורתיים ועוד...

על Shanghai Street מס' 342 (מצד ימין, אם באים מ Café Mido) נמצאת החנות Man Kee Chopping Board, אשר מוכרת את קרשי החיתוך הטובים ביותר לדעתם של רבים מהשפים הסיניים בהונג קונג. מיד אחרי, במס' 344, שוכן מבנה היסטורי מלבנים אדומות אשר אכלס את בית המשאבות לפני למעלה ממאה שנים. עוד כמה צעדים במעלה Shanghai ואנחנו מגיעים לפינה של Waterloo, שם פונים שמאלה והולכים כמה מטרים, לפינה של Waterloo ו Reclamation, היכן שנמצא השוק הסיטונאי הוותיק של Yau-ma-Tei ובו חנויות ושלטים שכמעט ולא השתנו מאז מלחמת העולם ה II.

ממשיכים לעלות לאורכו של Shanghai Street ומגיעים למסעדת Tak Yu Restaurant (בסינית得如酒樓), הנמצאת ה Shanghai Street מס' 378 (ממש על הפינה של Pitt). המסעדה, שנפתחה לראשונה לפני כ 100 שנה, מגישה עדיין אוכל קנטונזי עממי ונהדר, במחיר סביר ביותר...

החלק "האותנטי" ביותר לאורך הרחוב נמצא בקצהו הצפוני, בין מספרי הבתים 600 ו 626 (המספרים הזוגיים בלבד, מצידו הימני של הרחוב, מיד אחרי שחוצים את Argyle), שם נמצאת שורה של בנייני Shophouse היסטוריים, שנבנו בסביבות 1920 בסגנון ה Tong Lau : סגנון אדריכלי אשר אפיין את בנייני המגורים בהונג קונג במחצית הראשונה של המאה העשרים.

מכאן חוזרים כמה צעדים אחורה, פונים שמאלה ל Argyle ומתחילים ללכת לאורכו. כעבור 3 – 2 דקות חוצים את Nathan Road, ממשיכים עוד כמה צעדים על Argyle ופונים ימינה ברחוב הראשון, הוא Sai Yeung Choi Street South, אשר לאורכו יש מגוון עצום של חנויות אלקטרוניקה... כדאי במיוחד לבקר במרכז הקניות Yau Shing Commercial Centre הנמצא במס' 51 ומרכז בין כתליו את כמה מהחנויות הכי פופולאריות, כולל הרבה כאלה המתמחות בגאדג'טים, מצלמות וכיו"ב...
.

בקצה הרחוב פונים שמאלה, ל Dundas Street ושוב שמאלה ל Tung Choi Street, המוכר יותר בתור Ladies Market ("שוק הנשים").

השוק, אשר הפך זה מכבר ל"מוסד" המושך תיירים ומקומיים כאחד, מתמחה בעיקר במוצרי נשים, אך בדוכניו ניתן למצוא גם לא מעט דברים לגברים וילדים: ביגוד, שעונים, פוסטרים, צעצועים ומה לא...פתוח כל יום מ 10:30 בבוקר ועד 11 בערב

Mong Kok Computer Centre נחשב לאחד המקומות הטובים בעיר לכל מה שקשור במחשבים... מלפטופים ועד תכנה, חמרה, ציוד היקפי ומה שאתם רוצים... (נמצא על Nelson Street מס' 8 – אם נכנסתם ל Ladies' Market מ Dundas, פנו ימינה ל Nelson וכעבור כמה צעדים תראו את המקום מצד ימין)

כשמגיעים לקצה הצפוני של "שוק הנשים" פונים ימינה ל Argyle. הרחוב הראשון מצד ימין הוא חלקו הדרומי של Fa Yuen Street, הידוע יותר בשם Sportswear Street ("רחוב תלבושות הספורט" בתרגום חפשי), על שם חנויות הספורט הרבות הפועלות לאורכו ואשר בכמה מהן אף תוכלו להשיג נעלי ספורט נדירות, מסדרות ייצור קטנות.

חוזרים, פונים ימינה ל Argyle, כדי להגיע למעבר החצייה וממשיכים ללכת לכוון חלקו הצפוני של Fa Yuen Street. לאחר שחוצים את Mong Kok Road (גשר להולכי רגל מעל הרחוב) נכנסים לקטע של הרחוב אשר מאכלס שוק פתוח תוסס והומה אדם, הנקרא Fa Yuen Street Market ובו תוכלו להשיג פריטי לבוש ואביזרי אופנה במחירים לא רעים...

בקצהו הצפוני של השוק פונים ימינה ל Prince Edward Road West ולאחר שתי דקות פונים שמאלה ל Sai Yee Street ושוב ימינה, לרחוב Flower Market Road הנקרא כך על שם שפע חנויות הפרחים שלאורכו...

בקצהו של "רחוב הפרחים", מצד שמאל, נמצאת הכניסה ל"גן הציפורים" (Yuen Po Street Bird Garden) בו שוכנות עשרות חנויות קטנטנות המתמחות בציפורי שיר ובכלובים קטנטנים ומעוצבים... הגינה מהווה גם מקום מפגש פופולארי לפנסיונרים הבאים לכאן עם ציפוריהם הכלואות, ממש כשם שפנסיונרים במדינות מרווחות יותר נפגשים בגינה עם בעלי הכלבים האחרים...פתוח כל יום, משבע בבוקר עד שמונה בערב.
יוצאים מצידו השני של "גן הציפורים", פונים שמאלה ל Boundary Street, הולכים לאורכו כמה דקות, שמאלה ל Sai Yee Street ואז ימינה לרחוב Playing Field אשר בקצהו, מצד שמאל, נמצאת כניסה A של תחנת הרכבת התחתית MTR-Prince Edward.

מכאן, ניסע עם קו Tsuen Wan Line של הרכבת התחתית (המסומן אדום) לרובע Sham Shui Po, בחלקה הצפוני של Kowloon, המהווה גן עדן עבור מי שמעוניין לרכוש מוצרי אלקטרוניקה ומחשב במחירים סבירים, כולל חומרה, תכנה, גאדג'טים, אקססוריז, משחקי מחשב ומה לא... יש כאן גם כמה רחובות בהם מרוכזות חנויות הבדים הטובות בעיר (חלקן מוכרות רק בסיטונאות, אך כמה מהן תשמחנה לשרת גם אנשים פרטיים) וכמובן, יש כאן גם לא מעט מזללות עממיות אותנטיות וחנויות המוכרות אלף ואחד מוצרים שונים...

יורדים בתחנת MTR-Sham Shui Po ויוצאים דרך A-2 או C-2 הישר לרחוב Apliu Street בו נמצאות מרבית חנויות האלקטרוניקה, כולל כאלה המתמחות במוצרים מיד שנייה (מתאים למי שאוהב לאסוף "שמאטעס" מימים עברו...) החנויות כאן פתוחות עד שעה די מאוחרת בערב (עשר או משהו כזה...)

מצדה השני של תחנת הרכבת התחתית נמצאים שני מרכזי קניות המתמחים בכל מה שקשור למחשבים, תכנה וציוד נלווה. אלו הם Golden Computer Centre ו Golden Computer Arcade, אליהם ניתן להגיע דרך יציאה D-2 (וגם הם פתוחים עד סביבות השעה עשר בערב). יוצאים מ D-2 חוצים את הרחוב ואתם שם.

מסעדות עממיות המגישות מטעמים סיניים אותנטיים במחיר השווה לכל כיס פזורות לאורכם של הרחובות Fuk wa Street ו Kweillin Street שמסביב ל Golden Computer. גם ברחוב Ki Lung Street, המקביל ל Apliu, יש כמה מזללות לא רעות.

ב Ki Lung Street ו Yu Chau Street, שני רחובות מקבילים הנמתחים בין Nam Cheong Street ו Wong Chuk Street נמצאות רוב חנויות הבדים (שווה להציץ ב Kin Sing שעל Ki Lung Street מס' 189 ו Po Fai Textiles ב Yu Chau Street מס' 99, כמו גם Cheong Yue Company, הנמצאת ב Yu Chau Street מס' 113. שלושתן מוכרות לבודדים ויש להן שם טוב) : מיציאה A-1 פנו ימינה ל Cheung Sha Wan Road ובפינת הרחוב פנו שוב ימינה לרחוב דמוי שדרה בשם Nam Cheong Street (עם גינה על אי התנועה, בין הנתיבים) ולכו לאורכו מעט, עד שתראו את הכניסה לרחובות שאתם מחפשים משמאלכם.

אם אתם רוצים לבקר גם במרכז קניות מודרני וממוזג, שווה לקפוץ ל Dragon Centre: מבנה עצום של פלדה וזכוכית בו שוכנות מאות חנויות המשרתות בעיקר את תושבי האזור (מה שאומר שהמחירים יהיו נמוכים לעומת מרכז העיר, אך אין שום וודאות כי המוצרים יהיו לטעמכם...) : מיציאה C-2 פונים ימינה והולכים שתי דקות עד סוף הרחוב. חוצים את Yen Chow Street ואתם שם...
.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה